Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Kaela - 1 januari 2008 21:15


 



Min son Robert lyssnade till ett samtal mellan några vuxna en dag i treårsåldern.
Han blev intresserad av det som de vuxna pratade om- en händelse några år tillbaka i tiden, och frågade: Var inte jag med?
"Nej" svarade mamma, "du fanns inte ännu"
Roberts ögon blev tefatsstora och han undrade förvånad.."var var jag då..när jag inte fanns?"
Mamma som ansåg att det kanske var dags med lite sexualupplysning började lite försiktigt: "Jo, förstår du, allra först var du i min mage" men hann inte prata till punkt innan Robert indignerat avbröt: "I din mage...men...va hade jag där å göra"

Av Kaela - 1 januari 2008 21:09


Du omsluter mej


som ett stilla vårregn


Du är månljus i natten,


och skugga i solens hetta


Du svalkar mej


som en lätt kvällsbris


mitt i middagshettan


Du är solen
som värmer mitt i
den isande vinden


Du är dyningar
mot min strand,


Du är båten
som för mej i land!

Av Kaela - 1 januari 2008 11:40


Gud
-orden om Dig
gör ofta
sikten dålig


liksom regnet
på rutan


hindrar oss att se
det som är
därutanför



Men när jag nyss
stod där


i fönstret


snuddade skuggan
av Din mantel


vid mitt hus


och tände en eld



i mitt hjärta

Av Kaela - 1 januari 2008 11:22

2008 års första dag!

Nyårsdagen!

Varför inte ta en titt bakåt och se hur man firade nyår förr.
För väldigt länge sedan firade vi ju nyår 1 mars.Det är ett beslut i Romarriket  på 100-talet som lett till att vi firar den 1 januari.Så vi har alltså firat som vi gör nu väldigt väldigt länge.

Vi firade i alla fall nyårsaftonen med trevlig samvaro tillsammans med både släkt och vänner.
Den allra yngsta deltagaren, Joanna 3,5 år hade inte slocknat ens när vi begav oss hemåt vid halvtvåtiden.
Hennes storasyster Lowisa 5,5 år hade tillbringat en del av nyårsaftonen på akuten eftersom hon fallit från sin säng och man var rädd att hon brutit armen.
Nu var det ju inte så illa.Men hon gick stolt omkring med en mitella som visade på att det faktiskt var synd om henne.

Kanske var det alla äventyr som tröttat, men hon slocknade före 12-slaget och känner sig nog lite besviken idag.


Ett nytt år medför att man gör en sammanfattning av året som gått och skapar visisoner för året som just börjat.
Året som gått har för mig medfört både sorg och glädje. Alltså - så som livet vanligen är.

Av det nya året hoppas jag, när det gäller familjen, att Martinas bebis ska födas frisk i februari.
Så drömmer jag förstås som de flesta andra om ett år som inte ska bli så blodigt och våldsamt. Ett år där människor får leva i fred med dem de älskar över hela världen.
Även om jag inser att den drömmen kanske förblir en dröm vill jag ändå hoppas och be om detta!
Jag inser att det är en utopi och att jag är en obotlig optimist och drömmare.
Men inte ens den insikten kan få mig att begrava drömmarna.
Så - dröm gärna med mig om ett år när kärleken får sitta i högsätet!










 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards