Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Kaela - 12 februari 2008 21:13




En GLAD nyhet bland allt elände.

Om den lilla flickan som hade så bråttom ut i livet att hon föddes i bagageluckan på familjens bil.

Bara 2,6 kilo men mår bra.


Läs här om du vill veta mera:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1822157.ab

Av Kaela - 12 februari 2008 19:58




Ännu en dikt av Anna Greta Wide

NAVELSTRÄNGEN


Människosjälens navelsträng

kan aldrig gå riktigt av -

den mynnar i doftande sommaräng

och källor och blåa hav -

den för ur de djupa skikten

det eviga livets saft:

_

den gränslösa tillförsikten,

som tror på det godas kraft

och botar det ondas sjuka

och blommar och ler och vet

i barnansiktenas mjuka

och rörande öppenhet

och svävar kring barnets vita säng

och över den gamles grav -

_

nej, människosjälens navelsträng

kan aldrig gå riktigt av.

Av Kaela - 12 februari 2008 19:15



Jag tror
det var
någonting
om enkelheten
i att mötas....
någonting om värmen
mellan händer
och mellan ögon
och om alla
de där språken
som inte alls
har med ord att göra....


jag tror det var
någonting om att ge utan rädsla
någonting om att våga lita på
och att stå kvar - vad som än sker
att inte alls gå sönder
av nakenheten i nöden
som dagsljuset avslöjar

Av Kaela - 12 februari 2008 18:04

Tack Ulla.
En stor kram till dig också!
Jag har haft en underbar och jätteintensiv dag!

Fylld av möten med människor.

Det är i mötet mellan människor som nya tankar och idéer växer fram. Det är också i mötet mellan människor som förtroende byggs. Förtroende som gör det möjligt att riva murar och bygga broar och att skapa gränsöverskridande lösningar.
Underbart att få vara både murbräcka och bro.

Kanske oftast bro mellan människor i mitt jobb!

Av Kaela - 12 februari 2008 09:16





Att finnas för någon som är ensam och isolerad.

En hand på min...det är en nära-livet-upplevelse och ger mig så mycket mening.

Orden är en av mina frivilligarbetares och jag tänker ofta på dem.

Visst är det stort!

Av Kaela - 12 februari 2008 06:00

Javisst Erika, är det en underbar kvist.

Jag blev helt överväldigad då jag såg det genom fönstret och var bara tvungen att bryta en kvist.

Nej det är nog sant att årstiderna kommer att likna varandra mer och mer- men hoppas vi får en sommar med mindre regn och mera värme än förra året!

Och innan dess - en låååång härlig vår!


Önskar dig och alla andra bloggvänner



Njut av morgonkaffet och ta en liten liten stund att bara finnas innan ni rusar ut i dagens jäkt och spring och skubb.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards