Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Kaela - 12 mars 2008 22:13


Nu ska jag hoppa isäng och läsa en stund tills John Blund behagar komma.

Hoppas han har paraplyet fullt av goda drömmar.

Håller just på att avsluta Stieg larssons triologi.

De sista sidorna i den sista boken.

Kommer att sakna Lisbet Salander mycket.

Hon som alltid fixar det- mot alla odds.

En riktig liten maskrosflicka.

Sov gott och om du skulle vara ute och gå på senheten så rekommenderar jag en härlig blogg. Eller många bloggar i en.

En mycket flitig och duktig bloggare som har underbara bilder och lika underbara dikter.

http://lenjangel.webblogg.se/


Av Kaela - 12 mars 2008 21:39


Aldrig är solen så ljuvlig
som ögonblicket
innan den försvinner
vid horisonten

Aldrig är livet så levande
som när vi står öga mot öga med döden....

Tanken vandrar på mjuka fötter
tecknar en bild av ett annorlunda rike

Där väntar oss en kärleksfull famn
allt är skönhet,
bortom fattbarhetens gräns
all vår heta längtan
uppfylld på denna vita strand
där ljuset är vitare än solens
där glada skratt klingar
som silvertoner
i ett evigt NU

Av Kaela - 12 mars 2008 21:38



Jag har nött ditt ansikte
med mina blickar

tills jag känner varje fåra
varje skiftning

och jag ser
att din själs ängar
är ljusa
och öppnar sig

Älskade
jag samlar den luft som omger dig
i min hand

för att spara till ensamma dagar

Av Kaela - 12 mars 2008 19:17

Hela livet består av val, små stora, till synes oviktiga eller kanske livsavgörande. Hel tiden där, ibland tänker vi inte på dem. Ibland använder vi hela vår vakna tid med att fundera på dem.

Vad är de som gör val viktiga, vad är det som gör dem oviktiga?

Finns det oviktiga val?

Ja åtminstone finns det ju mindre viktiga val.

vad jag ska ha för jumper imorgon är väl ett exempel på ett mindre viktigt val.

Kanske till och med ganska oviktigt.
Kan man tycka.
Men- ett val som kan få en betydelse som man inte hade tänkt sig.

En vän till mig skulle möta en kompis på en restaurang.

Just den här dagen hade hon valt en röd jumper.

medan hon sitter där och väntar kommer plötsligt en man som helt klart är hög på droger och öser grova tillmälen över henne.

Efter en stund övergick han till handgripligheter och vissa skador hann hon få innan polisen avbröt.

En fullständig främligt.

Kan man tänka sig vad som drev honom.

I tingsrätten sa han: blev bara så förb...hon hade en sån där dj...ful röd jumper som morsan alltid har.

 Så för henne är aldrig mera dagens jumperfärg oviktig.
det är ju normalt andra saker vi tänker på när man talar om viktiga val.

Ska jag gifta mig?
Vad ska jag läsa? Vad ska jag bli?

Man vet aldrig fören efteråt om man valt rätt. Erfarenheter får oss att vara säkrare på våra val, konsekvenser får oss att tänka efter.
För alla val vi gör får konsekvenser.

Så - finns det oviktiga val?





Av Kaela - 12 mars 2008 19:13


tack ni gulliga...Liv Frump och maskroser för era fina kommentarer.

Är så jättekul att få kommentarer.

Då känner man hur gemenskapen finns där och orden inte bara hamnar ute i cyberrymden utan faktiskt har mottagare!


varm kram till er!

Av Kaela - 12 mars 2008 09:16



Idag är en sån där dag på mitt jobb där behoven strömmar in.

Skulle behöva rita frivilligarbetare.

Alla behov är ju skriande. Går inte att göra någon utsortering.

Som tur är har jag just nu ett par frivilligarbetare till på väg in som just befinner sig mellan intresse och registreringssamtal.

Så ska de bara gå grundkursen så är de fit for fight.

Men...puh...jag behöver 20 till.


Undrar du vad jag jobbar med.


Kolla här: www.frivilligcentralen.se


Av Kaela - 12 mars 2008 06:28

En ny morgon randas utanför mitt fönster!

En ny morgon är alltid som ett löfte- ett oskrivet blad.

Det kan ju hända att det blir en bra dag.

Och om jag förväntar mig att det ska bli det så tror jag det är et tsteg på väg.


Av Kaela - 12 mars 2008 06:21

Tack Ulla och Vita för kommentarer.

Härlig beskrivning av telefonsamtalet med lill-Vita!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards