Alla inlägg den 4 april 2008

Av Kaela - 4 april 2008 10:43


Nej Mia det är hemskt med alla glasbitar på trottoarer och andra offentliga pltser.

Illa illa att dina barn snubblat och gjort sig illa.

Tack för besket och avtrycket.

Blir glad!

Av Kaela - 4 april 2008 09:10




skäller idag på er som kastar glas på gator och trottoarer och till och med ute i naturen.

Vi hundar har liksom inga skor på oss!

Av Kaela - 4 april 2008 09:04


Hej Jonas och tack för kommentar.

Tyvärr kom jag inte fram på adressen du gav mig.

Ja, varför heter det "falska potatisbakelser"

Kan bara svara att jag fick receptet för något år sedan av en arbetskamrat- och det var det namn de hade.

Men du har rätt!

Det är ju potatisbakelser!

Ha en bra helg!

Av Kaela - 4 april 2008 06:28


Det finns en vävstol som kan kallas Livet
Var dag en tråd i din väv dunkas in.
Det finns inget mönster beskrivet.
Den väv du gör den är din, endast din.

Till din väv får du märkliga trådar ibland:
små gnistrande nystan du har i din hand.
De vävs in under dagar av sorg och av gråt,
och ger skönaste färg efteråt.

~Mari-Ann Lindqvist

Av Kaela - 4 april 2008 06:24

 Falska potatisbakelser

Ingredienser:
4 ägg
4½ dl strösocker
200 g margarin
2½ dl mjölk
3 tsk bakpulver
3 tsk vanillinsocker
6 dl vetemjöl

Garnering:
200 g rumsvarmt margarin
2 dl florsocker
Marsankräm av 3 dl mjölk
3 dl grovt riven mandelmassa
Kakao

Gör så här: Ägg och strösocker vispas pösigt. Rör i mjölk och smält margarin. Blanda i mjöl, bakpulver och vanillinsocker och rör smeten. Grädda i en form 30x40 cm. Har du en långpanna - gör 1½ sats med smet. Grädda 200 grader, 15-20 minuter.

Garnering: Rör ihop margarinet och florsockret med en elvisp. Gör Marsankräm på 3 dl mjölk och rör ner denna. Blanda detta noga. (Om använder en långpanna, gör då dubbel sats av garnering). Bred krämen över den kalla kakan. Strö över ca 3 dl grovt riven mandelmassa. Sikta kakao över. Skär i bitar. Går utmärkt att frysa!

Av Kaela - 4 april 2008 06:20

Det fanns en gång när allting var
så enkelt och så klart
det fanns en gång när alla svar
för mig var uppenbart


Det fanns en tid i gångna år
när allting möjligt var
när Moses genom havet går
fick han sitt bönesvarDet fanns ett land dit man kan nå
längs vägen som är smal
det fanns en annan plats också
en mörk och dyster dal


Det kom en tid när inget mer
jag kunde lita på
en tid när jag helt tydligt ser
att frågor finns ändåNu finns det endast frågor kvar
om livets ändamål
på inga frågor har jag svar
kvar finns blott svarta hålOm jag nån gång ett svar kan få
jag inte säkert vet
med spänning väntar jag ändå
på livets hemlighet

Gösta Björkgren

Av Kaela - 4 april 2008 06:18


 Fw Fwd   enjoy your life4.gif


Det finns ingen bättre tid än just nu att vara lycklig. Lycka är en resa inte en destination. Så arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårat och dansa som om  ingen såg dig.

Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards