Alla inlägg den 6 april 2008

Av Kaela - 6 april 2008 22:59


Dags att säga godnatt efter en intensiv dag!

Hoppas ni alla får sova gott!

Av Kaela - 6 april 2008 20:50


Jag ber dig
värm min frusna själ
med din varma röst
och dina mjuka ord.

Låt våra 
händer och munnar
ta oss med till
en annan plats
där vi finner 
ro och frid
för ett ögonblick.

Förlös mig 
från min ångest
och låt mig 
göra detsamma 
för dig.

Okänd poet

Av Kaela - 6 april 2008 19:30

Hedersmord. Vilket märkligt ord!
 Mord låter hemskt nog i sig och är det ju också 
 
Vad är det för ett ord i svenska språket?
Vill vi verkligen ha det, och hur har vikunnat tillåta att det börjat användas?
Heder och mord är det miltals emellan och det är egentligen inte möjligt att knyta ihop dessa två ord.. 

Mord har ingenting med heder att göra och heder absolut ingenting med mord att göra.
 Ändå ser man ordet i media och hör det hela tiden.
 Varför?
Jo, därför att någon har, för att, som dom tror, behålla sin egen heder, mördat det käraste en människa har.
Sitt eget barn!
 Hur kan barn ta heder och ära av sina föräldrar genom det sätt de valt att leva på? 
Vuxna barn har eget liv och måste ta ansvar för det.

Föräldrar måste släppa taget.
Leva själva och låta leva!
Behålla sin heder, inte genom mord men genom ord.

 

Av Kaela - 6 april 2008 19:27


Livets kamp som utspelat sig
för mindre än en minut sedan
var som bortblåst

Där fanns nu bara en levande
vibrerande värme
Första andetag som skälvde
den fuktiga varma kroppen

Ömma fingrar på orörd hud
mjukare än lenaste sammet

Livets första blick
vaket..sökande..

Alla tankar så totalt bortträngda
av oövervinnerlig kärlek

Med armar som bara plötsligt
visste så mycket mer
lyfte jag livet närmre mitt hjärta
och omfammandes av livet självt
i ett sanslöst mirakelljus

Och insåg att just då
just där
innanför sjukhusets tjocka väggar
just där hade tiden stannat

Jag andades in den varma kroppen
mot mitt bröst
Och världen utanför
Nådde inte dit in...
Teresia B. Ridell

««

Av Kaela - 6 april 2008 19:18


Jag räcker en cyberros till er alla tre



Ni härliga vänner...Ulla som lånar "tack för lånet" Den är underbar och jag tror många som får läsa den kommer att älska den.

Frump som gillar bullarna.

Tänk om man kunde ses och ta en fika ihop!


Yvonne som också vill vara med runt fikabordet.

Så trpkigt med din arbetskamrat som dött.

Känner med dig.


 kramar till er






Av Kaela - 6 april 2008 16:55



Jag födde dig raring, du kom ifrån mig
 Och hela mitt liv ska jag älska just dig

 Din hy är så fjunig din kropp är så varm
Jag håller dig nära intill på min arm

 Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst
Jag nynnar små visor till glädje
och tröst

Gyllene lockar och ögon så blå
Knubbiga armar och fingrar så små

Din hand i min hand, ditt gurglande skratt
För mig är du lyckan, en värdefull skatt

Du växer var dag, liten blir stor
 Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor

 Jag räddar från spöken som kommer om natten
Jag vänder din kudde och
hämtar dig vatten

 Snart springer du lätt på smidiga ben
Och kroppen blir knotig
som förr var så len

 Du pratar och skrattar och sjunger och gråter
Jag tröstar, förmanar och lyssnar, förlåter

 Du frågar om livet och allt runtomkring
Jag svarar på allt och på ingenting

 Du börjar i skolan med ryggsäck och allt
 Och vantar och mössa ifall det blir kallt

 Jag står där i fönstret och ser hur du går
 Jag ler fast i ögonen skymtar en tår

Vart tog de vägen, de år som försvann
Vad stor du har blivit, vad mycket du kan

 Snart blir du förälskad och kinderna glöder
 Och sen blir du sviken och hjärtat det blöder
 Jag tröstar och lyssnar och minns alltför väl
Hur sårbar man är i hjärta och själ

 Snart flyttar du ut, strax lämnar du mig
 Och livet går på, fast nu utan dig

Vi träffas ibland, du gör små besök
Du sitter som förr vid mitt bord i mitt kök
 Får nybakta bullar och dricker choklad
 De minnena värmer, de gör mig så glad

Och nu har du gift dig, har egen familj
 Och jag har små barnbarn som jag tittar till

 Fast pannan den rynkas och håret blir grått
 Så minns jag med glädje de åren som gått

Jag tackar för lånet - för stort och för smått
Du är den vackraste gåva jag fått!
Tina Pohl-Larsson

Av Kaela - 6 april 2008 16:54


Härligt Ulla att du har hamnat på den rätta sidan.

Man kan faktiskt göra det under dagen fastän man vaknar på fel sida.


Och som sagt....tänker de alls i Värnao.

Kram


Av Kaela - 6 april 2008 16:05


100 bullar blev det som jag nu stoppat i plastpåsar och fryser in härhemma för att ta med till jobbet imorgon.

Några små kakor också.

De blev goda- vi har provsmakat!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards