Alla inlägg den 6 april 2008

Av Kaela - 6 april 2008 15:58

Andra lever starka och dugliga liv

Andra lyckas med sina äktenskap

Andra är alltid framgångsrika

Andra har stark kontakt med verkligheten
Andra kan alltid lösa sina problem

Andra har det alltid bättre
Ingen har såna problem som jag
Ingen är så oduglig som jag

Ingen trasslar till sitt liv som jag
Ingen misslyckas så ofta som jag

Ingen är så hjälplös som jag

För mig är du en av de andra

För dig är jag en av de andra
Låt oss se in i varandras ansikten
Peter Curman

ur samlingen
Vänd dig om och ta emot mig.





 


 


 

Av Kaela - 6 april 2008 15:54


Tack Vita för kommentar.

Jag tror att det borde vara flera kristna som tar avstånd ifrån Åke Grens budskap.Man ska skilja på sak och person så Åke Gren och hans budskap försöker jag se som två skilda saker- det sa också Jesus- Han sa: hata synden men älska syndaren.



Ja Yvonne det är en helt underbar psalm.

Med en Gudsbild som jag upplever som absolut sann.
Tack för att ni besöker, läser och tycker.

Kram till er båda!




Av Kaela - 6 april 2008 14:02


Glad att läsa om att många vanliga människor är ute och söker efter lilla Engla som den försvunna flickan från Hedemora heter.


Jag sänder många varma tankar till Englas föräldrar.

För dem är det ju så just nu att varje förälders mardröm blivit svart verklighet.


Av Kaela - 6 april 2008 13:51

På tal om något helt annat...

Idag bakar jag bullar hela dagen.

För www.frivilligcentralen.se har fullt upp med begivenheter denna veckan.

På måndag har vi frivilligarbetarcafe, på tisdag Öppet Hus och på lördag grundkurs för nya frivilligarbetare


Så bor du i Norrköping och har tid, så titta förbi på tisdag mellan 14.00-16.00 får du smaka bullarna!


Av Kaela - 6 april 2008 13:46


Kanske kan någon- som har förstått att jag tror på Gud undra över varför jag tar upp detta med Åke Gren.

Jag vill att vi som kristna ska inse att den Gud vi tror på är så oändligt mycket större än vi anar.

Och så oändligt mycket mera kärleksfull.

Hans kärlek räcker till och med för den som attackerar andra människor.


Min favoritbeskrivning av min tro är denna dikt av Christina Lövenstam


Jag tror på en Gud, som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet,
en helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.


Jag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.


Jag tror på en Gud, som bor inom mig
och som bor i allt utanför,
en skrattande Gud som vill skratta med mig,
som lever med mig när jag dör.

Av Kaela - 6 april 2008 13:35

Tack Vita för besök och kommentar!

Ja man kan verkligen fråga sig vad de tänker på - socialdemokraterna i Värnamo??

Jag kan i varje fall inte förstå det.

Är Åke gren över huvud taget socialdemokrat?
Och om- står socialdemokraterna i så fall för det han sa i sin predikan.

Här kan man läsa hans omstridda predikan

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=367498&previousRenderType=1


Och ja så är det Vita- som svar på din andra kommentar!



Av Kaela - 6 april 2008 10:50

Har du någon gång hört detta citat av Henry Ford:

”Oavsett om du tror att du kan eller tror att du inte kan, har du rätt”.

 Du blir vad du tänker som mest på.
Om du tror att du kommer att förlora, så kommer du att förlora.
Om du tror att du inte vågar, så kommer du inte att våga.
Om du skulle vilja vinna men tänker att du inte kan vinna,
då kommer du inte heller att vinna.
Livets segrar går inte alltid till den starkaste kvinnan eller mannen,
men förr eller senare vinner de som tror att de kan.

Av Kaela - 6 april 2008 09:49


Ibland sker under
vingar bär
när isar brister


Trots rykten
om motsatsen
har solen stigit
även denna dag


Ibland öppnas
knutna nävar
blir milda smekande
händer


Och alldeles nyss
andades Livet
i min nacke
så stilla och varsamt


som när man kysser
ett mycket
litet barn
Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards