Alla inlägg den 14 april 2008

Av Kaela - 14 april 2008 22:35


 En dikt till godnatt

Jag vill hålla av dig,
utan att hålla fast dig.
Jag vill ha dig,
utan att äga dig.
Jag vill älska dig,
utan att göra om dig.
Jag vill vara nära dig,
utan att kväva dig.
Jag vill ge dig kärlek,
utan att ställa krav eller villkor.
Jag vill ge mig åt dig,
utan att ge upp mig.
Jag vill leva med dig,
jämte dig,
utan att gå före
utan att sacka efter.
Jag vill vara din människa på jorden

Av Kaela - 14 april 2008 19:45

Så bra att du har tagit ljuset till din sida.

Och självklart får du ta medmänniska....

Ha det gott!

Av Kaela - 14 april 2008 18:44




Häng sorgflor över fanorna

för Sverige har sorg

våldet har besegrat

ett tio års barn


Aldrig mera ska hon kasta sin cykel

på grusgången

och skynda in i tryggheten


Aldrig mera ska hon hoppa hage

med håret dansande

på ryggen


Aldrig mera ska hon fnittra och tissla

med sin allra bästa bästis

på flickors vis.


Aldrig mera ska hon sucka över matteläxan

och babbla i telefonen

i timmar


Aldrig mer ska hon vakna och upptäcka

att snön skapat världen vit

medan hon sov.


Övergiven ligger hennes nalle på sängen

och rummets  ödsliga tystnad

ekar tomt


Hon kommer aldrig att konfirmeras

inte heller stå brud

Aldrig ska hon känna bubbelglädjen

vid den första fiskliknande

rörelsen

från det nya livet.


Hon är bestulen på sitt liv

och hennes mamma och pappa

har förlorat

sitt älskade barn....


Häng sorgflor över fanorna

för Sverige har sorg

våldet har besegrat

ett tio års barn


Kaela












Av Kaela - 14 april 2008 14:49

 Prövade ett recept i helgen.


Kotletter med ädelost och grädde.


4 pers.

4 fläskkotletter

1 gul lök

250 gram blandsvamp

2,5 dl matlagningsgrädde

75 gram ädelost

salt, peppar


Hacka löken och fräs den i en stekpanna. Hacka svampen, tillsätt och fräs under omrörning. Späd med buljong och grädde.
Smula i osten och låt småkoka till en simmig sås.

Smaka av med salt och peppar.

Krydda kotletterna och stek dem gyllenbruna.
Lägg dem i en ugnsform och häll över såsen.
Gratinera under ugnens grillelement tills det får fin färg.

Servera med potatis och en fräsch grönsallad.

Lycka till!

Av Kaela - 14 april 2008 14:48

Tack för besöket  Johanna från Fjällbacka 

Trevlig blogg har du!

Av Kaela - 14 april 2008 10:58



Alltid glad är rätt förfärligt
alltid ledsen är besvärligt
alltid lycklig är bedrägligt
blanda allt så blir det drägligt.
J V Radowitz

Av Kaela - 14 april 2008 10:55



Så här skriver Kay Pollak.......
Jag har något att lära av varje människa jag möter.
Kan Du peka ut en enda människa i din omgivning från vilken du inte har något att lära dig ??

I mitt förhållande till andra människor är denna grundinställning befriande.Jag har något att lära mig av varje möte med en annan människa !

Varje möte blir mer spännande,mer givande och roligare med denna attityd.För bägge parter.


I varje möte med en annan människa har jag något att lära mig.

Av Kaela - 14 april 2008 09:28

Härligt Camilla att ljuset lyser på din sida.

Kram


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards