Alla inlägg den 14 april 2008

Av Kaela - 14 april 2008 06:26

Idag har jag fått lön.
Gud har hört min bön.
Snart är lönen slut,
men en liten kort minut
vill jag känna mig rik
sätta mig på ett fik,
beställa något riktigt gott
känna mig bekymmerslös och flott.

Räkningarna väntar allvarsamma,
lika bra att betala dem först.
Hade jag inte fått pengar av mamma,
kunde jag varken äta  eller släcka min törst.

 Ingrid Edman

Av Kaela - 14 april 2008 06:23




Med möda, under vemod,
skingrade vi bohaget.

Myrorna, från Frälsningsarmén,
kom och hämtade en spegel,
en fåtölj och ett par golvlampor.
Några nötta möbler,
som de ratade,
var det sista vi
slängde i containern.

I lägenheten fanns
nu inte ens en x-krok
att hänga upp våra minnen på.

Och vi bar med oss hem
alla "minns-du" och
"kommer-Du-ihåg",
gick baklänges ut,
varpå vi låste dörren
och kastade in nyckeln
i brevinkastet.

Det ekade tomt och ihåligt
när den hamnade på golvet.


Per O Westman

 

Av Kaela - 14 april 2008 06:07


Duscha din själ varje morgon
spola hat och vrede bort,
ta emot kärlek, ljus och värme!

Andas glädje och förtröstan in,
andas grämelse och misströstan ut.

Tvätta hämnd och avund bort,
låt dig fyllas av evigt liv!

Känn, hur det friska vattnet
spolar din själ!
Känn, hur du föds på nytt!

Duscha din själ varje morgon!

Rolf Bergling

Av Kaela - 14 april 2008 06:04


En god morgon och en fin början på en ny dag och på en ny vecka önskar jag er alla.


Någon vaknar klockan fem,
och det är mörkt ute
.Någon går ute på gatan.
Någon sitter i köketoch
dricker en kopp kaffe.
Någon tittar på klockan.
Någon stiger på bussen.
Någon somnar om.
Någon läser morgontidningen
.Någon lyssnar på nyheterna i radion
.Någon tänker på sin familj.
Någon diskuterar med sin fru.
Någon kysser sin älskade.
Någon letar efter sin sko.
Någon tittar på sitt ansikte i spegeln.
Någon säger: Klockan är mycket!
Någon säger: Hej, då! Vi ses i kväll!
Någon går hemifrån.
Någon skriver en dikt.
Okänd poet

Av Kaela - 14 april 2008 06:02

Tack Jack, Molle och Camilla för era fina kommentarer och för att ni ber och tänker varma tankar och tar ljuset till er sida.

Jag vill tro att varje varm tanke, varje bön blir en varm smekning över kinden på dem som sörjer sin lilla flicka.

Och Jocke, det är sant- det är inte bara Engla.
Våldet breder ut sig.

Dags att vi reagerar!

En kram till er!!!!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards