Alla inlägg den 16 april 2008

Av Kaela - 16 april 2008 18:41



Aha Gilla- gissa om jag är nybörjare på det här med bloggning.

jag fick leta ett tag :)

Nu fattar jag!
Hade ingen aning om att jag var mest aktiv.

Kanske ska jag ta det lite lugnare?

Av Kaela - 16 april 2008 18:39

 Tack Erika för din underbara kommentar till Sverige har sorg.

Ja vi känner oss alla hjälplösa och förtvivlade inför insikten att ett barn har dödats.
Men något positivt har jag ändå tyckt mig ana.

Det är det enorma engagemang som så många visat.

Kanske kan alla goda krafter i förening möta och besegra våldet.

Eftersom jag nog är en optimisit i själ och hjärta vill jag tro det.

Just nu är dock hjärtat tungt- sorgen över lilla Englas öde har tagit hårt!

Av Kaela - 16 april 2008 18:37

Tack Erika för din fina kommentar till min dikt: Doften av liv och vår.


Av Kaela - 16 april 2008 18:36

ja Erika visst är dikten av Karin Boye underbar.

Tack för din fina kommentar...

Av Kaela - 16 april 2008 18:34

Tack Erika- vilken oerhört vacker text.Citerar dig här!

Bilden fick mig direkt att tänka på serien "Törnfåglarna" och det som berättas i början. Hittade denna text på nätet. Tycker texten är så fin rakt igenom, om än lite sorgsen.


Det finns en saga om en fågel som sjunger endast en gång i sitt liv men då sjunger den vackrare än någon annan varelse på jordens yta. När den lämnar sitt bo söker den efter en törnbuske och ger sig inte förrän den har hittat en sådan. Sedan sitter den och sjunger bland de taggiga grenarna, fastnaglad vid den vassaste och längsta taggen. I sin dödskamp sjunger den vackrare än både lärkan och näktergalen. En storartad sång till priset av sitt liv men hela världen stannar för att lyssna och Gud ler i sin himmel. Ty det bästa kan endast födas ur stora smärtor... så säger åtminstone sagan.

Av Kaela - 16 april 2008 08:48




Den växer nu


doften


av vår
av jord och liv


under mina fötter
prasslar några bortglömda
fjolårslöv


när jag går hemåt
vid din sida


med huvudet fullt
av tankar


---------


andas in


doften av nya dagar
Kaela

Av Kaela - 16 april 2008 06:18

Det finns dyra gåvor- så finns det gåvor som int ekostar något...


 GÅVAN ATT LYSSNA
Men du måste verkligen LYSSNA, inte avbryta, inte dagdrömma,
inte tänka på vad du själv ska svara.
Bara lyssna.

alt

 GÅVAN AV TILLGIVENHET
Var generös vid rätt tillfälle med kramar, kyssar, klapp på axeln och hålla någon annans händer.
Låt dessa små handlingar uttrycka din kärlek och omsorg om din familj och dina vänner.

alt

GÅVAN AV EN KOMPLIMANG
Ett rakt och ärligt ”du klär så fint i rött”, ”du gjorde ett mycket bra jobb”
eller ”det smakade jättegott” kan få någon annan att växa


alt


GÅVAN ATT GÖRA NÅGON EN TJÄNST
Ta för vana att varje dag göra en tjänst åt en annan människa

Av Kaela - 16 april 2008 06:11

  Godmorgon alla kära bloggare med en dikt av Karin Boye...lite olik hennes andra dikter - men det säger ju bara att diktaren är mångfacetterad!Var rädd om dagen den kommer inte igen!   När morgonens sol genom rutan smyger, glad och försiktig, lik ett barn, som vill överraska tidigt, tidigt en festlig dag -- då sträcker jag full av växande jubel öppna famnen mot stundande dag -- ty dagen är du, och ljuset är du, solen är du, och våren är du, och hela det vackra, vackra, väntande livet är du!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards