Alla inlägg den 18 april 2008

Av Kaela - 18 april 2008 22:26


Alla kära bloggare önskas en god natt

en sömn full av vackra drömmar

och en morgon full av nyfikenhet

på den nya dagen!

Av Kaela - 18 april 2008 22:19

DET FINNS NÅGRA VACKRA ORD SOM HAR BLIVIT EXTRA VIKTIGA FÖR MIG OCH DE ÄR;

"VAR RÄDD OM DIG".

FÖRST FÖRSTOD JAG INTE INNEBÖRDEN MEN, VET NU ATT JAG ÄR RÄDD OM MIG NÄR JAG LYSSNAR PÅ MIG SJÄLV,TAR MINA EGNA BEHOV PÅ ALLVAR, MINA PERSONLIGA ÖNSKNINGAR FÅR UTRYMME, NÄR JAG KAN KÄNNA IN VAR MINA BEGRÄNSNINGAR FINNS OCH NÄR JAG GÅR MED MIG SJÄLV TYST OCH LÅNGSAMT I SKOGEN. DET ÄR DÅ JAG KÄNNER ATT JAG LEVER. MAN BEHÖVER INTE VARA DUKTIG. DET RÄCKER OM MAN KÄNNER SIG RIKTIG!


Av Kaela - 18 april 2008 22:14

Jag gav dig livet, men jag kan inte leva det åt dig.

red hart

Jag kan lära ut saker, men jag kan inte lära dig det.

red hart

Jag kan ge dig anvisningar men jag kan inte finnas till hands för att leda dig.

red hart

Jag kan ge dig frihet men jag kan inte räkna mig något till godo för detta.

red hart

Jag kan ta dig till kyrkan men jag kan inte ge dig tro.

red hart

Jag kan lära dig att skilja på rätt och fel men jag kan inte ta dina beslut.

red hart

Jag kan köpa användbara kläder åt dig men jag kan inte ge dig en god innersida.

red hart

Jag kan ge dig råd men jag kan inte bestämma åt dig.

red hart

Jag kan ge dig min kärlek men jag kan inte tvinga den på dig.

red hart

Jag kan lära dig att dela med dig men jag kan inte göra dig osjälvisk.

red hart

Jag kan lära dig respekt men jag kan inte tvinga dig att hedra någon.

red hart

Jag kan ge dig råd om vänskap men jag kan inte välja vänner åt dig.

red hart

Jag kan berätta om livets villkor för dig men jag kan inte bygga upp ditt rykte.

red hart

Jag kan berätta om starka drycker för dig men jag kan inte säga "nej" åt dig.

red hart

Jag kan varna dig för droger men jag kan inte hindra dig från att använda dem.

red hart

Jag kan lyssna på dina högtflygande planer men jag kan inte nå dem åt dig.

red hart

Jag kan lära dig om vänlighet men jag kan inte tvinga dig att vara vänlig.

red hart

Jag kan be för dig men jag kan inte få dig att gå Guds vägar.

red hart

Jag kan lära dig hur man ska leva men jag kan inte ge dig evigt liv.

red hart

Jag kan älska dig med en villkorslös kärlek under hela mitt liv ... och det ska jag.

   

Av Kaela - 18 april 2008 22:10

Ja Ulla visst är det en vacker sång..."Dansa med änglarna"
Kram till dig!

Av Kaela - 18 april 2008 18:28

för skatterna jag betalar
- för det betyder att jag har ett jobb.

....för att jag måste städa efter en fest
- för det betyder att jag har vänner.

....för att kläderna är lite trånga
- för det betyder att jag har mat på bordet.

....för att gräsmattan behöver klippas,
fönster tvättas och hängrännor rensas
- för det betyder att jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete
- det betyder att jag är ute i solen.

....för alla klagomål på politiker
- för det betyder att vi har fri yttranderätt.

....för att parkeringsplatsen är längst bort
- för det betyder att jag har råd att ha bil.

....för min höga elräkning
- den betyder att jag har det varmt.

....för kvinnan i kyrkan, i bänken bakom mig,
som sjunger falskt
- för det betyder att jag kan höra.

....för tvätthögen på bordet
- för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

....för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen
- för det betyder att jag har kunnat arbeta hårt.

....för väckarklockan som ringer på morgonen
- för det betyder att jag lever.

....och sist men inte minst för att jag får många mail
- för det betyder att någon tänker på mig.


Av Kaela - 18 april 2008 17:52

Tack Sissi i Norge!
Ja jag älskar den texten.

Glömde nog berätta att den är skriven av Per Harling!
Roligt att du tittade in - och tack för ditt avtryck!

Av Kaela - 18 april 2008 17:27


 


I en värld full av kosmiska under

ser barnet det vi inte ser.

Ett löv som vindpust gjort sönder

blir en ängel som dansar och ler.

"Ser du änglarna, pappa, som dansar?

Hör vilken vacker musik!"

ropar barnet och spelar på harpan

med strängar av garn på en spik.

Men vi ser inte lekarnas mönster,

vi hör inte låtsasmusik.

Vi har bommat till våra fönster

mot glädjen som var så unik.

Så dansa med änglarna, dansa mitt barn.

Lek medan lekarna finns.

Sjung till din harpa av garn,

så länge du sångerna minns.

En dag skall du finna att alla är barn

i en större men klarare lek,

där alla får dansa bland änglar och garn,

där ingen har tid med nåt svek.

  • Av Kaela - 18 april 2008 14:12



    fredsönskan

    Presentation

    Fråga mig

    144 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30
    <<< April 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Översätt bloggen

    Andras bloggar

    Läsvärda bloggar


    Skapa flashcards