Alla inlägg den 25 april 2008

Av Kaela - 25 april 2008 22:22



11z.gifGodnatt kära vänner!

Nu är jag störttrött och stupar isäng i bäddsoffan i vårt arbetsrum.

Pixie med mor har intagit vårt sovrum.

Lovar att jag inte behöver räkna får.

Men kanske någon annan gör det så här är lite hjälp!

Av Kaela - 25 april 2008 20:29





Tänd ett ljus och låt det brinna
Låt aldrig hoppet försvinna
det är mörkt nu ...
men det bli ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt Du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus, för jordens barn ...

Det här känns så aktuellt när jag just sövt en välnärd och harmonisk liten Pixie i min famn.

Det finns så många barn i världen som inte får det hon får.

Jag vill tända ett ljus för dem....


 

Av Kaela - 25 april 2008 20:25

 

Var inte rädd för mörkret
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt som ljuset
med bävan längtar till.



Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.

Erik Blomberg

Av Kaela - 25 april 2008 20:23

När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre.
Jag behövde aldrig hålla in magen när jag hade en snäv klänning.

Men nu när jag är äldre har min kropp gjort sig fri.
Det finns elastisk komfort där min midja satt en gång.

Italienska skor måste vara två storlekar större,
om fötterna alls går i,
och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna.

Men jag har också lärt mig,
att det spelar ingen roll vad som händer,
spelar ingen roll hur svårt allt känns idag;
livet går vidare och imorgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa
hur han/hon hanterar dessa tre saker;
en regnig dag,
borttappat bagage och
hoptrasslade julgransljus.

Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar,
så kommer du att sakna dem när de inte finns där mer.

Jag har lärt mig att skaffa sig pengar och saker,
är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

Jag har lärt mig att livet ibland ger dig en andra chans.

Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet
med en plockhandske på vardera handen.
Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

Jag har lärt mig att när jag beslutar något direkt från hjärtat,
så har jag också oftast tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig att även om jag känner smärta,
så behöver jag inte ge andra det.

Jag har lärt mig att varje dag ska man sträcka ut handen till någon.


Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.
Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt
och saker du gjort,
men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig.


Av Kaela - 25 april 2008 20:16

Kära Nanna, jag förstår precis vad du menar.

En reumatisk sjukdom ger ständig smärta.

Jag växte upp med en mamma med reumatism så jag vet hur tufft det är utan att direkt ha upplevt det i min egen kropp.

När jag var tio år blev min mamma inlagd på sjukhus i nästan ett är och det blev min uppgift att ta ansvaret för lillasyster EvaMaria då tre månader gammal!

Vad glad jag blir när du säger att du gillar min blogg.
Ha en så skön helg som det bara är möjligt!


Kramar!

Av Kaela - 25 april 2008 14:04



 

Läste att kosttillägg är farliga för människors hälsa.
Då är det väl tur att jag bara köpt några få burkar multivitaminer i mitt liv! Behöver alltså inte oroa mig.

 Jag tycker nämligen att den kost man äter ska innehålla allt det man behöver för att må bra och leva länge.
Kan ni tänka er att i Sverige handlades det vitaminer och mineraler för 740 miljoner förra året!? Glad att jag inte offrat pengar på det altaret!

 Men jag försöker ha koll på vad jag äter….

Av Kaela - 25 april 2008 14:00


 Melodi: SJ SJ..gamle vän

Bredband bredband har jag fått
nu i etern surfas brått.
Kopplet räcker jorden runt
till ganska mycke strunt.

Allt är inte alls så dumt,
faktiskt mycket som är sunt.
Fråga Googels han som vet,
varenda hemlighet.

Hemligt är mitt lösenord,
vad jag "äter" från mitt bord.
Trodde jag men hackmat blev,
nu vill jag va ifred.

Brandvägg brandvägg ska man ha,
virusskydd är också bra.
Sköldmön sitter säker då
och surfar i det blå.

Okänd textförfattare

Av Kaela - 25 april 2008 13:38


Klockorna 
  på ålderdomshemmet 
  står
  för det är inte utrett
  till vems ansvarsområde
  det hör
  att dra upp klockorna
 
Från boken: En ny dag

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards