Alla inlägg den 28 april 2008

Av Kaela - 28 april 2008 12:49


Kul Nanna att du gillar Nils Ferlin.

Det gör jag också- så nu kommer den dikt du har som favorit här:


Dagen är släckt,
mörkret har väckt
stjärnor och kattor och slinkor;
fyllda av skarn,
slödder och flarn
sova polishus och finkor -
Barnet det skådar i drömmarnas brus
hur en ängel med lyktor går runt våra hus.
- Och ensam i kvällen den sena
jag slåss med en smäktande vals.
Och jag är ganska mager om bena,
tillika om armar och hals -
Jag har sålt mina visor till nöjesestrader,
och Gud må förlåta mej somliga rader,
ty jag är ganska mager om bena,
tillika om armar och hals.

Grämelsens son
i grammofon
sprattlar för Hans och för Greta.
Pajas - ack ja -
schajas - ack ja,
gott kan det vara att veta?
Skänk mej nu bara ett rimord på sol,
när jag redan har använt fiol och viol?
Ack ensam i kvällen den sena
jag slåss med en smäktande vals,
och jag är ganska mager om bena,
tillika om armar och hals -
Jag har ingenting alls här i världen att vinna,
och snart i min grop skola maskarna finna
att jag är ganska mager om bena,
tillika om armar och hals.

Av Kaela - 28 april 2008 12:17


Det var få människor som såg
att mina ögon var sorgsna
ty jag skrattade mycket.
Du märkte det
och du frågade ofta varför.
Då skrattade jag - återigen,
och kanhända jag sa
att allas ögon kan väl inte vara
så glada som dina.
Men jag lyckades aldrig narra dej
och jag såg du förstod
eller anade
att vi inte skulle vara tillsammans
- tillnärmelsevis
så där länge som visorna
och vi själva ordat om

Nils Ferlin

Av Kaela - 28 april 2008 12:14




I princip så "Leasar" man ju bara sin egen kropp,,,
Eventuellt med möjlighet att "köpa loss" vid 65,,, eller senare,,,
Charlie

Av Kaela - 28 april 2008 12:10



Ulla jag förlåter så gära att kramen går till Pixie.

Hon är en riktigt kramgo liten tjej!


Tack för godmorgon Nanna!

Kram till er båda

Av Kaela - 28 april 2008 06:12


Ännu sover underverket inne i vårt sovrum tillsammans med sin mamma.

Men nu ska jag gå och väcka dem båda.

Det har varit så helt underbart att få ha dem båda här.

Nu är det snart dags för mig att gå till jobbet och för dem att ta tåget tillbaka till Stockholm.

Så blir det att gå och längta igen.

Det händer ju så otroligt mycket i en sån här liten människas liv.

Hon har just börjat gripa efter den färggranna mobilen som hennes mamma köpte åt henne i lördags.

Egentligen är det ju så att man nästan alltid längtar efter sina barn sedan de flyttat hemifrån.
Eller- så är det för mig i alla fall.

Och när det sedan kommer barnbarn så blir längtan ännu större.

Men jag sitter här och tänker att det gäller att istället vara innerligt tacksam för att ha fått haft Pixie och hennes mamma en hel helg.

Med de tankarna springer jag nu in i duschen!

Av Kaela - 28 april 2008 06:08



1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle kunna dö för Din skull.

2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.

3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig är att de skulle vilja vara precis som Du.

4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte känner Dig.

5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan de somnar.

6. Du betyder allt för någon.

7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva idag.

8. Du är speciell och unik.

9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.

10. När Du gör Ditt livs största misstag, kommer det något gott ur detta med.

11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till, det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.

12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du det inte heller. Men om Du tror på det, förr eller senare, får Du exakt som Du vill.

13. Kom alltid ihåg komplimanger Du fått, glöm alla otäcka gliringar.

14. Om Du har en underbar bäste vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.

Av Kaela - 28 april 2008 06:04

Vad du säger om mig

Vad du tror om mig

Hur du ser på mig

Vad du gör mot mig

Hur du lyssnar på mig

Sådan blir jag

Av Kaela - 28 april 2008 06:01



Tiden och Livet går inte i repris - Idag är fösta dagen på resten av mitt/ditt liv          
Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards