Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

ur boken manligt - kvinnligt-med ett leende

Av Kaela - 7 maj 2008 08:07

Kvinnor är så tråkiga!
Alltid skall de städa, laga mat och ta hand om barnen och inte kan de sitta stilla och ta det lugnt en enda sekund.

Nej, tacka vet jag karlar, de kan verkligen det här med avkoppling!
De kommer hem från jobbet, kastar sig ner i soffan och rör inte ett finger, förrän maten står på bordet eller sporten börjar på TV.

Kvinnor är så trångsynta!
De bryr sig bara om bagateller, som vad man ska ha till middag, var familjen ska bo, eller hur många barn man skall ha.

Nej, tacka vet jag karlar!
De engagerar sig i de stora frågorna, som om Sverige kommer med i fotbolls-VM, vem som vinner Stockholm Open, eller om de ska gardera Aston Villa - Leeds på tipskupongen.

Kvinnor är oförståndiga!
De inser inte att man är dödssjuk, när man har 39 graders feber.
De ska upp i alla fall och laga frukost och se till att barnen kommer iväg till dagis och skola i tid.

Nej, tacka vet jag karlar!
De hostar en gång och ligger sedan däckade i sängen en vecka och blir ompysslade, så de blir friska innan Hockey-VM eller OS börjar.

Kvinnor är oekonomiska också!
De kan inte handskas med pengar, utan köper kläder och mat och nya gardiner, eller sätter t.o.m in dem på banken.

Nej, tacka vet jag karlar!

De tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna, eller investerar i ännu en automatisk skruvdragare eller en radiostyrd bil.

Kvinnor inser inte heller sin begränsning.
Först går de ut och jobbar i åtta timmar, sen går de hem och jobbar åtta timmar till.
Och så skall de följa mormor till doktorn, uppfostra barnen och umgås med släkten.

Nej, tacka vet jag karlar!
De vet vad de kan och låter bli saker som de inte klarar av, som att fälla ner toalettringen, plocka bort a l l a saker från bordet efter middagen, eller torka av diskbänken.

    Vilken tur att vi kvinnor är så bra på att uppfostra våra söner till karlar ! ! !

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

      Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

    Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


      Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

    Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


              Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

    Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


                 Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

    Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


        På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

    Presentation

    Fråga mig

    144 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31
    <<< Maj 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Översätt bloggen

    Andras bloggar

    Läsvärda bloggar


    Ovido - Quiz & Flashcards