Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Kaela - 16 maj 2008 06:20



God morgon vackra blomma,

God morgon söta knopp

God morgon djupa dalar

God morgon bergens topp

God morgon rikedom, jag aldrig kommer få

God morgon alla mål, jag aldrig kommer nå

God morgon vakna lärka, låt höra vacker sång

Gog morgon alla moln, jag ser på gång på gång

God morgon allt som jag, både har och inte nämnt

En morgon knackar på och dörren står på glänt.

Zack

Av Kaela - 16 maj 2008 06:15


Min vän har fått mitt hjärta och jag hans,
när gjordes väl en bättre byteshandel?
Jag älskar hans, och han, om mitt ej fanns
hos honom, skulle sakna djupt sin andel.
Min vän har fått mitt hjärta och jag hans.

Hans hjärta här har gjort oss två till ett,
han älskar mitt, för det var hans i går,
mitt hjärta styr hans sinne och hans vett,
jag älskar hans, för att hos mig det slår.
Min vän har fått mitt hjärta och jag hans.

Philip Sidney

Översättning Erik Blomberg

Av Kaela - 16 maj 2008 06:04


 


Har vaknat - igen.
Det är en ny dag - igen.
Dags att  äta frukost - igen.
Så konstigt ord det är, detta “igen”. Åter. En gång till. En upprepning. Likadant.
Ändå är det aldrig lika igen.
Den här dagen har aldrig funnits förrän nu
En stor mugg kaffe ska nog väcka mig - och få fart på livsandarna

det regniga vädret till trots!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards