Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Älskar mitt jobb

Av Kaela - 18 maj 2008 19:54

Jag älskar mitt jobb och alla utmaningar det ger mig.
Känner att jag får spela på hela det klaviatur som är mina tillgångar och gåvor.


En händelse på jobbet i fredags fick mig att fundera över hur vi gör våra val.
Och att vi många gånger inte har skuggan av en chans att inse vilka konsekvenser ett av våra små vardagliga val kan få.

Eller hur det kommer att påverka oss.

Jag hade två olika besök igår.

Det första var en ung kvinna som vill bli frivilligarbetare.

Vid första besöket frågar vi ju alltid varför man vill bli det.
Hon svarade inte alls som de flesta gör.
Utan sa: Det är en lång historia!

Så började hon berätta om en lördag för ett år sedan när hon hade lovat sin mamma att komma hem på middag tillsammans med sin pojkvän.


Det visade sig att pojkvännen hade andra planer. Han ville inte alls hem till hennes tråkiga mamma på middag.
Hon ringde förstås hem till mamma och sa att de inte kunde.
Hon gjorde sig kall inför det lilla haket i mammas röst när hon sa: Ha så trevligt min lilla unge!

På måndagen skulle hon gå just gå till jobbet när hon hör telefonen.
"Jag hinner inte" tänkte hon- och rusade iväg mot busshållplatsen utan att svara.
En timme in på arbetsdagen kommer hennes chef och säger att hon har telefon.
Hon gick till kontoret och tog luren..... (hon grät när hon berättade dtta för mig).....

......och så hör hon rösten som säger att hennes mamma befann sig på sjukhuset. Och blev ombedd att komma snabbt, mammas tillstånd var kritiskt.
Hon hann upp för att hålla sin mammas hand medan hon drog sin sista suck.

Mamman hade drabbats av en massiv blödning i hjärnan.

Så avslutade hon med att säga:" Jag vill göra för någon annan det jag inte gjorde för mamma.
Komma hem och fika, äta middag, vara där."

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards