Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Rebecca: Tioårig bröllopsdag...

Av Kaela - 30 maj 2008 09:50

...har vi idag!  Jag har satt ihop en liten film på youtube med klipp från middagsmusiken på vår bröllopsfest för att hedra tioårsdagen. Tyvärr har texten blivit lite suddig i överföringen till youtube – sådär är det ju ibland i datorernas värld... - så den inledande långa texten i filmen får jag skriva här i inlägget också. Den lyder som följer:


"Ni som var med när vi planerade och förberedde vårt bröllop kan inte ha undgått att höra vårt tjat om "bröllopsbandet"... Det vill säga bandet med bakgrundsmusik till välkomstdrink och middag på vår bröllopsfest.


När vi valde musik till det gick vi väldigt mycket på texterna - det skulle vara sånger vi båda tyckte om och texterna skulle passa in på oss och vårt förhållande.


För att hedra tioårsjubileet av nämnda tilldragelse har vi här satt samman citat av varje sång, som på något vis säger varför vi valde just den - i något fall finns en kort förklaring istället för citat - och satt samman med klipp ur sångerna"


Låtlista:

Eva Dahlgren - Stackars alla karlar (med den titeln måste den ju med när två så fantastiska kvinnor som vi gifter oss med varandra)

Rikard Wolff - Det är dig jag vill ha 

James Brown - I Feel Good

Eva Dahlgren - När en vild röd ros slår ut doftar hela skogen

Fred Åkerström - Jag ger dig min morgon 

Dixie Cups - Going to the chapel

Anita Lindblom - Två små fåglar på en gren

Christer Björkman - Kärleken är allt

Taylor Dayne - I'll be your shelter 

Mikael Wiehe & Tomas DiLeva - Vad bryr sig kärleken

Efva Attling - Du

Gina Jacobi - Över mig

Rikard Wolff - Kyssen

John Lennon - Stand by me

Björn Afzelius - Till min kära

Christer Björkman - Demain il y a un autre jour 

Betty - A typical love

Aretha Franklin - I say a little prayer for you

Cajsa Stina Åkerström - Socker, knäckebröd och choklad

Edith Piaf - Hymne a l'amour

Etta James - Something's got a hold on me

Alma Cogan - I can't give you anything but love


Klicka i rutan så får ni höra (och se)! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards