Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 28 maj 2008 21:52

Tack för frågan Vita!
Jag mår i lager...ett trött lager...ett lyckligt lager...och ett tacksamt lager...och ett ont i kroppen lager...

Hur mår DU Vita?

Av Kaela - 28 maj 2008 20:19

En helt vanlig fråga, som man säkert får tusen gånger varje dag.
- Jo, det är bra, hur är det själv? svarar man utan att ens reflektera över, hur mår jag egentligen?
 Men om man nu skulle må dåligt vill man kanske inte berätta det eller redogöra för det, och skulle man göra det skulle andra tycka att man var gnällig, klagande och tyckte synd om sig själv.

Och egentligen lyssnar ingen på svaret, utan det är endast en fras man ska använda.


Tänk om vi ställde frågan till varandra- och verkligen ville höra ett svar!

 Lite svårt att veta kanske hur man ska hantera situationen om perosnen mitt emot plötsligt öppnade sin dörr och sa hur det var.

För längst inne i oss mår många av oss dåligt.

Vi gör vårt bästa för att dölja det.



Av Kaela - 28 maj 2008 18:30

Jag är så innerligt glad idag.

Nu slipper våra gamla och även unga sjuka få återbud till ett läkarbesök de så väl behöver.

Jag hoppas förstås att sjuksköterskorna uppnått det de ville- eller att de ätminstone känner sig nöjda med hur det blev och tycker det var värt priset.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=774093

Av Kaela - 28 maj 2008 18:23

anebettan- jag tror det är så mycket oftare än vi vet.

Du vet- när avsändare och mottagare av ett budskap inte är på samma våglängd då blir det ju illa lätt missförstånd.

Tack för att du läste - reflekterade- och kommenterade!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards