Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Kaela - 2 juni 2008 21:37

Jag ska gå tidigt isäng men tog en snabbtitt på Expressen och insåg att mirakel faktiskt sker ibland.

Eller vad säger ni om detta!

http://www.alltombarn.se/halsa/barnet-vaxte-i-mammans-aggstock-1.11969

Godnatt alla fina vänner!

Av Kaela - 2 juni 2008 19:38




image242


Riktigt så här illa har jag det inte på mitt jobb - men näst intill ibland!

Av Kaela - 2 juni 2008 19:29

Skönt när barnen reagarer.
jag tycker att vi ska visa all tillbörlig respekt för våra nya svenskars seder och religion.
Men vad jag också tycker är att de ska göra detsamma med oss.

Till exempel ska inte vi sluta med den fina traditionen att ha skolavslutningen i kyrkan pga nysvenskarnas annorlunda religion.

Jag lovar att om vi flyttade till ett muslimskt land så finns det sedvänjor även där som vi inte kunde göra mycket för att ändra på.

De slulle INTE stänga sina moskéer för att vi ville det.

Det är jag helt övertygad om!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=153982



Av Kaela - 2 juni 2008 19:19

Bra att vi är överens om att det för sin egen skull man ska förlåta Vita.
Nej man kan aldrig uppmana någon - om du med uppmana menar fodra av någon- men uppmana i form av ett råd tror jag man kan - att man ska förlåta.
Och du har så rätt. Ingenting är så svårt som att förlåta sig själv!


Ja Nanna det lär stämma att vi surfar så mycket på våra jobb.

Jag erkänner gärna att jag surfar på jobbet ibland (dessutom lär jag inte kunna göra annat bland er som vet att jag är på jobb hela dagarna och ändå droppar det in inlägg från mig)när jag sitter och väntar på ett besök till exempel.
Tack för att du gillar hjärtebyrån- det gör jag också.

Har faktiskt fått en av de tekniska killarna bland frivilligarbetarna www.frivilligcentralen.se att förstora den så jag kan ha den på min anslagstavla- väl synlig.
Jag tror de flesta- även de mest griniga - har ett hjärta i en byrålåda nånstans!


eva- ja det är en underbar dikt. Så se till att gömma den bra nu!

Hoppas ni alla tre har en underbar dag.

Solen gör ju sitt bästa i alla fall för att ge oss det!

Kramar





Av Kaela - 2 juni 2008 15:49

Av Kaela - 2 juni 2008 15:44


EU har rödlistat en hel del svenska badplatser.

Vilka kan vara bra att känna till för den som är på väg på badsemester här hemma i Norden.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2595486.ab

Av Kaela - 2 juni 2008 13:46

Veronica- jag tackar och blir glad att höra att du hade en skön helg i din stuga.

Vita - det är svårt detta med förlåtelse.

Men min absoluta övertygelse är att det är för vår egen skull vi ska förlåta...för dig som vill läsa Vitas kommentar finns den här: http://kaela.bloggagratis.se/#752657

Ha det gott båda två!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards