Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Kaela - 8 juni 2008 22:59

Nu är det dags att släcka ner datorn och krypa till kojs...många sover redan... men här är det liv och rörelse ännu.
Känner mig aningen hemlös så här på kanten av upprivet bo och längtar till det nya....

Sov gott alla kära vänner


Stöller ett ljus här för alla sena nattvandrare så ni hittar hem...och du som går sist- släck ljuset


Av Kaela - 8 juni 2008 21:20


Här kan du lösa korsord på datorn.


http://aftonbladet.korsord.se/korsord/korsord.asp?Type=1

Av Kaela - 8 juni 2008 21:08



Trodde du att gemensam valuta för Europa var en nyhet.

Nej då det fanns redan för 500 år sedan!


http://www.e24.se/branscher/artikel_515195.e24

Av Kaela - 8 juni 2008 21:04

Det är visserligen söndagkväll och en hel vardagsvecka framför.

Men snart är det helg igen...så spara du receptet!


DET HÄR BEHÖVER DU HA HEMMA

  -4 äggvitor 1/2 dl socker 1 dl socker mandelspån 1 brk päronhalvor Kolasås:varm 4 portioner 1 dl vispgrädde 2 dl socker 1 dl sirap 100 g margarin



 GÖR SÅ HÖR

Äggvitor vispas hårt m. 1/2 dl socker till skum
vänd ner ytterl.1 dl socker.
Bred över päronhalvorna,strö över mandelspån 250 grader 5-10 minuter Serveras med vispad grädde eller glass.
Kolasåsen göres i micro vispgrädden sockret sirapen margarinet lägges i ett kärl man kör full effekt i3 minuter rör om, full effekt i 5-6 minuter serveras varm hälls gärna över glassen.

Av Kaela - 8 juni 2008 20:58

Jag undrar om det finns någon i hela detta land som fryser idag.

29-30 grader har det pendlat på här i "Peking" och ännu så här sent är det 28 grader varmt.

Fasar för en varm natt när det blir svårt att sova.

Nu är alla gardiner och mattor som går att tvätta hemma tvättade och rena, alla täcken, alla kuddar och allting sånt.

och en bastu är sval jämfört med värmen i tvättstugan där värmealstrande maskiner gör sitt bästa för att höja värmen till outhärdlig nivå och fönstren på solsidan helöppna- men det känns inte.

Här får ni en svalkande snögubbe


Av Kaela - 8 juni 2008 20:18


Livet är inte de dagar som gått utan de dagar minns 

*******


         Kärleken är det enda som blir större när man slösar

         med det.


*******

  Att alltid vara en smula barn,det är att vara verkligt vuxen

******

Tänk på att främlingar är vänner som du ännu inte känner.

********

Livet ger oss åter det vi ger åt andra

Av Kaela - 8 juni 2008 20:05


En travesti på sagan om Askungen med en något oväntad upplösning.

Kanske en sag för vuxna


Askungen har nu fyllt 75 år
. Efter ett långt liv med prinsen, som nu är död, sitter hon ute på sin veranda en skön sommardag med sin han-katt som heter Bob.
Helt plötsligt uppenbarade sig hennes goda fe.
Askungen frågade:

- Min goda fe, vad gör du här efter alla dessa år? Den goda fen svarade och sa:

- Askungen, du har levt ett perfekt liv sedan jag sist såg dig.
Är det någonting som du önskar djupt inne i ditt hjärta?
Askungen blev något förvånad, men lycklig, medan hon tänkte....
Sedan sa hon:

- Jag önskar att jag var rikare än jag kunde förstå.
Vips, så var hennes gungstol förvandlad till renaste guld.
Bob hennes trogna gamla katt, hoppade upp i hennes knä, han var lite skräckslagen.

- Tack min snälla fe, sa Askungen.
Fen svarade: - Det var väl det minsta jag kunde göra för dig.

- Vad vill du ha som din andra önskan Askungen ?
Askungen tittade ner på sin gamla, sköra kropp och sa:

- Jag önskar att jag var ung igen.
På en gång förvandlades hon till en ung skönhet.
Hon kände hur vigören kom tillbaka, som hade legat orörd i många år. Då sa den goda fen:

- Du får EN önskan till, Askungen.
Askungen tittar på den förskrämda katten, och så säger hon:

- Kan du förvandla min katt Bob till en ung, snygg man?
Så stod BOB där, den tjusigaste unge man som hon någonsin hade sett. Han var så tjusig att fåglarna i skyn föll ner vid hans åsyn.
Den goda fen sa:

- Ha det så bra i ditt nya liv !
Så försvann hon som en blixt i blått elektriskt sken.
Under ett par? minuter tittade Bob och Askungen varann djupt i ögonen. Askungen satt som förstummad och beundrade denna urtjusiga karl.
Då gick Bob sakta fram till Askungen som satt i sin gyllene gungstol, han kramade henne med sina muskulösa starka armar.
Han böjde sig och blåste lätt i hennes hår och viskade:
Nu ångrar du dig allt att du kastrerade mig...

Av Kaela - 8 juni 2008 19:57

Ja Theo- det är faktiskt en av mina favoritdikter.

den har så mycket substans och livsvisdom!
Blir glad att höra att du gillar min blogg.

Ha det riktigt fint och en stor kram!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards