Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Kaela - 12 juni 2008 23:02


 


Titta, kom och titta, 
kom sätt er häromkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan
när sagan tagit slut
så lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött.
Men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags
för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag
då roar vi oss åter ett slag.

Sov gott alla sköna bloggarvänner!


Av Kaela - 12 juni 2008 21:54


 


Nu går det in i slutspurten med allting runt flytten.

Imorgon sker överlåtelsen av huset och vi får nycklarna.

Alla köksskåp är urplockade och städade.

I garderoberna hänger fortfarande kläderna.

De plockar vi snabbt ner på lördagmorgon.

Klockan 8 börjar vi lasta släpvagnen och vi räknar med fem resor fram och tillbaka.

2,5 mil ut är det till huset så det lär ta hela dagen.

Men tur har vi eftersom snälla svärmor bjuder hela flyttlaget på lunch.

Jag är sååå trött-och likaså mannen i mitt liv.....

Men det är så att flytta.

Det blir bättre snart...

Av Kaela - 12 juni 2008 21:51

Ediko - så glad jag blir att du tyckte om den dikten.

Känne rmig hedrad över att du har den på din sida.

Fin sida du har förresten.


Bettan- ja det är oförståeligt för de flesta av oss vilka bevekelsegrunder socialtjänsten handlar efter när de omhändertar respektive inte omhändertar barn.

Kan det möjligen vara så att alla olikheter beror på att det är olika tjänstemän som har olika värderingar?
Jättefin blogg har du också Bettan!

Av Kaela - 12 juni 2008 14:11


Om någon bad mig att nämna en bok som betytt mest för mig under de senaste två åren så är det ingen tvekan om att det skulle bli Linda Olssons bok: Nu vill jag sjunga dig milda sånger.

 Detta är Linda Olsson som skrivit boken.

En svenska bosatt i Nya Zeeland.

Här kan du läsa hennes hemsida:

 http://www.lindaolsson.net/2007/12/


 Veronika är på rymmen från den största sorgen, medan Astrid har ägnat ett helt liv åt att stuva undan sina hemskheter. Det är alltså två ovanligt tillstängda kvinnor som råkar bli grannar strax utanför en liten by i Dalarna. Motvilligt nyfiket lär de sakta känna varandra.

Linda språk är så pass poetiskt att det kan te sig lite verklighetsfrämmande mellan varven.

Men jag älskar det!

Här kan du köpa boken!

 http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100114081


Och du som klickar dig fram till Lindas hemsida kommer att upptäcka att det helt nyligen givits ut en ny bok av Linda.

Jag har förstås skickat efter den!

Precis som "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" som jag upptäckte av en slump genom att jag fick den av min dotter Rebecca kommer helt säkert Lindas nya bok "Sonat till Miriam" att bli min bästa "istället för blommor-present den närmaste tiden!

Vill du köpa båda böckrna på en gång hittar du "Sonat till Miriam" här:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100118427


Av Kaela - 12 juni 2008 09:07


I en tid när många av oss säger att vi lever i en välfärdsstat finns det en hel del som har det tufft.

Många barnfamiljer säger artikeln här

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154336

söker stöd hos frivilligorganisationerna.

Något vi ser en hel del av hos oss

www.frivilligcentralen.se


Hos oss är det inte förfrågan om ekonomiskt stöd- utan stöd med barnen.

Så vi har idag också många frivilligarbetare som är stödperson/familj till familjer som behöver det.

Den som är extra intresserad av vilka ärenden vi har kan gå in på vår hemsida och klicka på "maila oss" och be om att få vår sammanställning "Fallbeskrivningar"


Av Kaela - 12 juni 2008 09:05


Tack för att du tänker på oss och flytten anette.

ja det känns faktiskt lite tufft att ha den framför sig.

Men det brukar ju gå bra bara man är där.

Det där med att man inte ska oroa sig i förväg är viktigt ...

Kram

Av Kaela - 12 juni 2008 09:04

Jag sätter in din kommentar här "Gratislistan" så kan alla ta del av den



Hej! Om du eller någon du känner är intresserade av gratis kontantkort, tips på att tjäna pengar, tips på de bästa pokerbonusarna, bingosidorna, bettingsidorna eller fina erbjudanden, då tycker jag absolut att ni ska kolla in min nya sida; http://www.gratislistan.net :-)

Av Kaela - 12 juni 2008 06:32


En massa potatisar och en bit falukorv ligger i kylskåpet...och idag... sista dagen jag lagar middag i det här hemmet innan kökset helt packas ner blir det en favorit:


Korv i ugn

DET HÄR BEHÖVER DU HA HEMMA TILL 4 PORT.

300 g falukorv

1-2 tomater

1 gul lök

2 msk senap

100 gram ost i skivor
2 tsk ströbröd


GÖR SÅ HÄR

Dra av skinnet av korven och skär den i skivor men inte ända ner. Smöra en eldfast form och lägg på korven. Skala och skiva löken. Skär tunna skivor av tomaten. Bred på senap mellan korvskivorna och lite ovanpå. Lägg några lökringar, en tomatskiva och en liten bit ost mellan korvskivorna. Strö över lite ströbröd och klicka på någon matsked smör i små bitar. Stek korven i ugnen 225° cirka 25 minuter.


Potatisarna i kylskået ska förvandlas till potatismos.

En enkel grönsallad och en skiva knäcke så är det en komplett och god middag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards