Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Kaela - 18 juni 2008 13:46

Eftersom jag just nu inte har någon dator när det blir kväll - så önskar jag er alla istället en god afton.

Här tittar faktiskt solen fram så det är liite lovande...även om SMHI inte alls lovat något vidare väder.

Oavsett hur vädret är - ha det riktigt gott alla fina besökare och bloggarvänner!

Av Kaela - 18 juni 2008 13:38

Gud


-orden om Dig
gör ofta
sikten dålig


liksom regnet
på rutan


hindrar oss att se
det som är
därutanför



Men när jag nyss
stod där


i fönstret


snuddade skuggan
av Din mantel


vid mitt hus


och tände en eld



i mitt hjärta


Kaela

Av Kaela - 18 juni 2008 13:31


Varje människa
är Guds avbild


och därmed okränkbar
till kropp, själ och ande.


Därför
är varje övergrepp
mot en annan människa
i ord eller handling
ett inbrott
i livets
allra heligaste
och mest sårbara livsrum,


där den gudomliga självrespektens
sköra barn


föds, fostras och får sin näring.
Kaela

Av Kaela - 18 juni 2008 13:29

Tack Anna för grattiset!

Och eva+lejonet...det var en manlig och en kvinnlig student...och de såg båda ganska roade ut.

De tyckte inte att jag hade särskilt mycket.

jag brydde mig inte om att göra dem uppmärksamma på storleken eller snarare litenheten hos min handväska!

Kramar



Av Kaela - 18 juni 2008 09:28


Allt vanligare att barn har huvudvärk-ofta stressrelaterat.

Så fruktansvärt att våra ungar ska behöva vara så stressade så de får huvudvärk.

Jag vet inte om den livstakt vi har idag är särskilt bra för någon- och framför allt är det ju inte bra för barnen.

Hur ska vi hitta vägar tillbaka till lugnare arbetsförhållanden- och kanske lugnare privatliv också?


http://www.alltombarn.se/halsa/ont-i-huvudet-vanligare-an-man-tror-1.12442


Av Kaela - 18 juni 2008 09:19

Ingela Agardh är död.

Märkligt. Någon man aldrig har träffat men ändå känns som man känner genom hennes elektroniska besök i ens hem!
Undrar hur det kan kännas att vara känd av så många som man själv aldrig mött?
Det är ju alla kändisars situation.

Och intresset för ens person både i med och motgång skulle jag tycka vore jobbigt!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154653

Av Kaela - 18 juni 2008 09:05

Tack Rebecca!

Jag har nästan glömt att det är min födelsedag idag mitt i allt plockande med flytten!

Kram /mammie

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards