Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Kaela - 19 juni 2008 11:37

Så här ser utmaningen -  som Vita är upphovsman till - ut!


Ta den bok som du har närmast dig

* Öppna den på sidan 123

* Hitta den femte meningen

* Skriv ner de efterföljande tre meningarna

* Skicka utmaningen vidare till fem bloggare

Jag har utmanat fem stycken men tyvärr...sitter på jobbet som ju är min enda dator fram till tisdag nästa vecka och blev avbruten så många gånger så minns inte vilka jag utmanade:)

I mitt fall kan du läsa resultatet av utmnaingen i inlägget under detta.

Av Kaela - 19 juni 2008 11:22


Kul ,Vita med den utmaningen...

Den bok som låg närmast mig är en bok som jag tog med till jobbet för att låna ut till en arbetskamrat på Byrån mot Diskriminering 1 trappa upp.

Den heter: "Den tjugosjunde natten" av Tahar Ben Jelloun


Den femte meningen lyder så här:

Denna förödelse var ingen mask, utan ett dagligt lidande.
Och här kommer de tre efterföjande meningarna:

Hennes hat var det enda som räddade denna kvinna från totalt fysiskt förfall och höll döden på avstånd. En död som inte skulle komma som en kroppslig förstörelse, utan som en konsekvens av gränslös förtvivlan, en bottenlös smärta och en maktlöshet som leder rakt ut i mörkret. En kväll efter middagen när Konsuln skrev på sin maskin,. kom Gumpan fram till mig och ville att vi skulle ta en kopp te tillsammans på terassen.

Och nu ska jag skicka utmaningen vidare till fem personer enligt din uppmaning!

Av Kaela - 19 juni 2008 09:28



I morse medan jag drack mitt morgonkaffe satt jag och funderade över hur märkligt det är att vi alltid liknar människor vid djur när vi ska beskriva karaktärsdrag och personlighet:

Hal som en orm

Envis som en åsna

Stark som en björn

Dum som en ko

Stinger som ett bi

Hoppar som en hare


kanske kan du flera såna här uttryck?

Av Kaela - 19 juni 2008 09:12


 


Ska du ut på vägarna i midsommar? Hälsa på efterlängtade släktingar och vänner.

Se då till att du kommer fram likadan som du startade hemifrån.

300 människor skadas i midsommartrafiken varje år- och 8 kommer aldrig mera hem.

Det gäller att köra med humor och försiktighet.

Blir man arg, som många av oss blir när någon annan gör en dumhet, så blir man genast en sämre bilförare.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1380265.svd


http://hd.se/diskutera/2006/10/14/fortkoerningsboeter/1/

Av Kaela - 19 juni 2008 09:06

Alla tidningar idag skriver om Sveriges förlust i EM.


http://www.expressen.se/


http://www.aftonbladet.se/


http://www.dn.se/


http://www.svd.se/

Dessutom är i alla fall de fyra stora rikstidningarna helt överens om att förbundskaptenen Lagerbäck måste gå!
Alltid ska vi söka syndabockar...och alltid ska huvuden rulla...

Det är klart att det svider i den svenska folksjälen. Men jag som inte är värst sportintresserad tänker ju att någon måste ju förlora.
Och ibland blir det faktiskt Sverige. Hur bra vi än är:)



Av Kaela - 19 juni 2008 09:04

Tack för gratulationerna Ulla!

De värmde!


Och ja Saom, det är verkligen imponerande att se magdans- skulle vilja kalla det för en konstart!


ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards