Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Kaela - 27 juni 2008 18:29

Kärlek för mig är bland annat:

 - att få vakna och känna lukten av någon som får Solar Plexus att dra sig samman-

att gå upp samtidigt och göra frukost, baka scones och sätta på kaffet-

att planera dagen, eller bara ta det lugnt-

att kunna skratta åt varandras knepigheter-

att kunna vara allvarliga i nästa sekund-

att dela baktid och framtid med en känsla av att detta är tvåsamheten som kommer att räcka lite livet ut

- att se en skrattgrop och bli alldeles varm

Av Kaela - 27 juni 2008 18:22

Omslagsbild: ISBN 9789137123240, Inte enklare än så


Inte enklare än så är en bok som på ett sätt inte alls är spännande.

Den skildrar en vardag och ett liv som många av oss kan känna igen sig i.
Tom och Annika kämpar för att pussla ihop tillvaron med familj och jobb. De två barnen tar det mesta av deras tid och energi. Den första intensiva kärleken är långt borta och vardagen har sedan länge tagit över.
Man kan säga att boken handlar om hur kärleken ska överleva vardagen.


Här kan du skicka efter den till (tror jag) absolut billigaste pris) i pocket.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170015538


Av Kaela - 27 juni 2008 13:01

 Skönt att höra att du hejar på Niclas Anna!

När det gäller porr som förnedrar alla som sysslar med det är det ju verkligen ingenting som man ska tvingas syssla med i sitt arbete!


Av Kaela - 27 juni 2008 12:58

Det är klart man ska använda rätt metoder Kalle.

med det menar jag lagliga och demokratiska.

Men det tycks ju som att Nicklas nu fått med sig fackföreningen så även om hans metoder skulle kunna ifrågasättas(jag gör det dock inte när det gäller porr) så tycks han få med sig maktens män.



Av Kaela - 27 juni 2008 12:53


När jag var yngre så vägde jag några kilo mindre.
Jag behövde aldrig hålla in magen när jag hade en snäv klänning.

Men, nu när jag är äldre så har jag släppt min kropp fri.
Det finns elastisk komfort där min midja var en gång.

Till uppfinnarna av högklackat:
Mina fötter har inte glömt! Jag måste använda storlek

39 nu, men jag hade 37 förut.

Och hur är det med nylonstrumpor, går de efter storlek eller efter vikt?
Hur kan det komma sig att grenen alltid sitter nere vid knäna?

Jag behöver använda glasögon eftersom all skrift blivit mindre, och det var inte så länge sedan:
Jag VET att jag minsann var längre!

Fastän mitt hår har bytt till grått och mitt skinn inte riktigt passar längre, så är jag på insidan densamma, bara utsidan har förändrats lite.

MEN, man ska alltid se det från den ljusa sidan ...

Jag har lärt mig, att det spelar ingen roll vad som händer,
eller än hur svart allt känns i dag, så går livet vidare
och i morgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig att det säger mycket om en människa,
hur hon/han hanterar dessa tre saker: en regnig dag,
borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus.

Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till
dina föräldrar, så kommer du att sakna dem när de inte finns där mer.

Jag har lärt mig att skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans.

Jag har lärt mig att man kan inte gå igenom livet med en
plockhandske på båda händerna.
Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

Jag har lärt mig att när jag beslutar något direkt från
hjärtat, så har jag också oftast tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig att även om jag har smärta,
så behöver jag inte ge andra det.

Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen
till någon.
Alla behöver en varm kram, eller en vänlig klapp på axeln.

Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

Jag har lärt mig att människor kommer att glömma bort vad
du sagt och saker du gjort.
Men de kommer aldrig att  glömma hur du fick dem att känna sig.

Av Kaela - 27 juni 2008 06:44

Heder åt Niclas som kämpat länge för att slippa sälja porr på sitt arbete.

Som anställd på en bensinstation undrar han vad det har med bilvård att göra.

Kanske kan fackföreningens blockad hjälpa till att belysa- och kanske slipper Nicklas sälja förnedrande porr på sitt arbete!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154940

Av Kaela - 27 juni 2008 06:41

 Sverige toppar skatteligan i EU.

Det var väl inte så överraskande i och för sig.

Men det  är klart ska man jämföra skatten ska man ju också jämföra vad den går till och vad medborgarna garanteras genom den.


http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/skatterdeklarationer/artikel_551981.e24

Av Kaela - 27 juni 2008 06:37


En strålande morgon!
Underbart att vakna och upptäcka att solen skiner.

Allting går genast mycket lättare.

Det tycks till och med fåglarna anse- för aldrig kvittrar de så intensivt som när solen skiner på dem på morgonkvisten!

Önskar er alla en god morgonoch en dag att njuta av!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards