Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Kaela - 29 juni 2008 22:42

Nu är det dags att släcka ner och säga godnatt till alla fina bloggarvänner och besökare.

Imorgon är min sista arbetsdag innan semestern.

Men arbetslös lär jag inte bli...med fem barn och tre barnbarn så finns det gäster nästan alla dagar.

Jagat lekar om vi skulle få tråkigt.

Kanske något för dig också.

http://www.expressen.se/levabo/1.1213199/5-lekar-som-raddar-sommaren

Av Kaela - 29 juni 2008 21:47

I

ett barns tankar
har dofterna färger



I ett barns liv
är en eftermiddag en sjumilaskog
en koja i rymden


Genom barnets ögon
blänker det möjligheter


I barnets lekar
är de svarta molnen kulisser


Genom ögonen på ett barn
blinkar stjärnorna
viskar vinden
skrattar månen




Barnets ögon strålar
av ljus och renhet



och ve den
som förför en av dessa små



För honom vore det bättre att en kvarnsten


hängdes om hans hals och han sänktes


ned i havets djup
Kaela



Av Kaela - 29 juni 2008 19:57

  DETTA BEHÖVER DU:

1 grillad kyckling
3 dl grädde
1 påse tacokryddor
1 burk tacosås

GÖR SÅ HÄR:
Rensa kycklingen på kött och lägg i en ugnsform.
Blanda grädde, kryddor och tacosåsen.
Häll blandningen över kycklingen.
Gratinera ca 15 min i 175 grader i ugnen.

Servera med tacochips och en krispig grönsallad.

Av Kaela - 29 juni 2008 19:47


 


" Föräldrarna har blivit så övertygade om att

pedagogerna vet vad som är bäst för barnen

att de glömmer att det egentligen är de

själva som är experterna. "

/Marian Wright Edelman


 


"Barn har större behov av förebilder än av kritiker."

/Joseph Joubert


 


Man ska inte lova ett barn något utan att

uppfylla de, eftersom man därigenom lär

barnet att ljuga. "


 

Av Kaela - 29 juni 2008 18:29



Den som behärskar ögonblicket

han behärskar livet

Av Kaela - 29 juni 2008 18:10

Jag håller verkligen med dig eva- jag känner inte igen mig i den bilden som jag fick i ett mail från en vän...och nog tror jag som du att det är en man som konstruerat den...

Sophie du tycker den stämmer- kul med olika åsikter-kanske en aning förvånad över att den åsikten kommer från en kvinna... hade väntat mig män som skadeglatt skulle påstå sig känna igen den.

Och lejonet- det tycker jag verkligen att du ska visa matte de här visdomsorden...

Jag kan ett annat också....saxat ur boken: "Allt jag kan har jag lärt mig av min katt": "Utgå från att du är inbjuden"

Varsågod ...det visdomsordet är lite bonus till dig lejonet.

Glad att du gilla det du såg härinne Sarah och du är varmt välkommen att följa bloggen.

 En kram till er alla!

Av Kaela - 29 juni 2008 15:03

Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det.

Lär dig din favoritdikt utantill.

Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får 
och sov inte så mycket som du skulle vilja.

När du säger: "jag älskar dig", säg det på riktigt.

När du säger: "jag är ledsen", se personen i ögonen.

Tro på kärlek vid första ögonkastet.

Driv aldrig med andras drömmar.

Älska djupt och passionerat. Du kan bli sårad, men det är det enda sättet att leva livet komplett.

Om du inte håller med - har samma åsikt, förbli ändå lojal.

Förolämpa inte.

Döm inte någon p.g.a dennes släktingar.

Tala långsamt men tänk snabbt.

Om någon ställer en fråga som du inte vill svara på, le och fråga istället: "Varför vill du veta det?"

Kom ihåg att den största kärleken och de största framgångarna innebär de största riskerna.

Ring dina föräldrar.

Säg prosit när du hör någon nysa.

Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap.

När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast.

Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler.

Gift dig med en man/kvinna som tycker om att konversera. 
När ni blir gamla, kommer er förmåga att konversera vara viktigare än något annat

Spendera lite tid ensam.

Öppna din famn för ombyten/förändringar, men släpp inte på dina värderingar.

Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret.

Läs fler böcker och se mindre på TV.

Lev ett bra och värdigt liv.

När du blir gammal minns det som varit, då kan du njuta av det en andra gång.

Tro på Gud, men lås alltid din bil.

En kärleksfull atmosfär hemma är viktigt.

Gör allt du kan för att skapa en lugn och harmonisk miljö.

Om du inte är överens med din käresta, se på situationen som den är nu, inte som den varit.

Läs mellan raderna.

Dela med dig av allt du vet. Det är ett sätt att uppnå odödlighet.

Var vänlig mot vår planet.

Be, det finns en obeskrivlig kraft i en bön.

Avbryt aldrig någon som håller på att visa dig sin tillgivenhet.

Lägg inte näsan i blöt.

Lita aldrig på en man/kvinna som inte sluter ögonen när du kysser honom/henne.

En gång om året, åk till ett ställe du aldrig varit på.

Om du tjänar mycket pengar, placera dem för att hjälpa andra medan du fortfarande lever.
Detta är den största tillfredsställelsen rikedom kan ge.

Kom ihåg, att inte uppnå det du vill är ibland en lyckoträff.

Lär dig alla regler, och bryt en del.

Kom ihåg att det bästa förhållandet är det där kärleken mellan två personer är större än behovet den ena har av den andra.

Bedöm din framgång i förhållanden till det du måste avstå ifrån för att uppnå den.

Närma dig köket och kärleken med djärvhet.

Av Kaela - 29 juni 2008 15:01

I ditt livs mörkaste ögonblick
får du aldrig förlora insikten om det faktum
att solen kommer att lysa igenom till en fantastisk dag, ett fantastiskt liv.
Vilken din potential än är kan du uppnå den.
Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards