Alla inlägg under juni 2008

Av Kaela - 28 juni 2008 09:56


 


 Högst 7 minuter tar varje vigsel ´när kyrkoherden som också äger tre raggarbilar som han pular med i sin verkstad ska viga flera par påVästerås Power Big Meet i sommar.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1409287.svd

Av Kaela - 28 juni 2008 09:52



Enligt Europakonventionen får ingen öppna våra brev eller avlyssna våra telefoner – om vi inte är misstänkta för brott. Men genom den nya FRA-lagen kanskannas all mobil- och internettrafik som passerar Sveriges gränser. Oskyldiga samtal såväl som dunklare meddelanden.
Hoppas nu bara att någon drar denna lag inför Europadomstolen så att det verkligen blir prövat.

Jag har många vänner i andra länder och hur oskyldiga våra sms och mail och  än är vill jag inte ha dem kollade av kalla ämbetsmannaögon!


http://www.aftonbladet.se/debatt/article2768173.ab

Av Kaela - 28 juni 2008 09:48

Det önskar jag er alla härliga bloggarvänner av hjärtat!

Och alla tillfälliga besökare också förstås.

Inte är vädret ett drömväder för en helg i juni- men håll ut- det lovas högtryck till veckan.

Framåt tisdag så där.

Det tycker jag är extra bra eftersom jag påbörjar min semester den dagen!
Nu kommer ni inte att slippa mig här oavsett jag nu önskar en skön weekend....när andan faller på och något dyker upp i huvuet kommer jag förstås att skriva....


Av Kaela - 28 juni 2008 09:44



Tack för din underbara kommentar Erika.

Jag tror att du tolkar mångas känslor när du berättar om du upplever inför hur det yttre förändras och att människor som möter oss ser oss i en ålder som verkligen inte stämmer med vårt inre jag!
Ja livet traskar på- det kan vi inte förändra!

Ha en underbar helg och en stor kram!!!!


Av Kaela - 27 juni 2008 18:29

Kärlek för mig är bland annat:

 - att få vakna och känna lukten av någon som får Solar Plexus att dra sig samman-

att gå upp samtidigt och göra frukost, baka scones och sätta på kaffet-

att planera dagen, eller bara ta det lugnt-

att kunna skratta åt varandras knepigheter-

att kunna vara allvarliga i nästa sekund-

att dela baktid och framtid med en känsla av att detta är tvåsamheten som kommer att räcka lite livet ut

- att se en skrattgrop och bli alldeles varm

Av Kaela - 27 juni 2008 18:22

Omslagsbild: ISBN 9789137123240, Inte enklare än så


Inte enklare än så är en bok som på ett sätt inte alls är spännande.

Den skildrar en vardag och ett liv som många av oss kan känna igen sig i.
Tom och Annika kämpar för att pussla ihop tillvaron med familj och jobb. De två barnen tar det mesta av deras tid och energi. Den första intensiva kärleken är långt borta och vardagen har sedan länge tagit över.
Man kan säga att boken handlar om hur kärleken ska överleva vardagen.


Här kan du skicka efter den till (tror jag) absolut billigaste pris) i pocket.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170015538


Av Kaela - 27 juni 2008 13:01

 Skönt att höra att du hejar på Niclas Anna!

När det gäller porr som förnedrar alla som sysslar med det är det ju verkligen ingenting som man ska tvingas syssla med i sitt arbete!


Av Kaela - 27 juni 2008 12:58

Det är klart man ska använda rätt metoder Kalle.

med det menar jag lagliga och demokratiska.

Men det tycks ju som att Nicklas nu fått med sig fackföreningen så även om hans metoder skulle kunna ifrågasättas(jag gör det dock inte när det gäller porr) så tycks han få med sig maktens män.



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards