Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Kaela - 4 juli 2008 20:40


 



Varifrån fick du dina pärlorNej -


daggkåpeblad


de gnistrar som juveler


i gryningssolen.




Jag har inte fått dem


de är just ett lån


snart ska jag ge dem


till solen


Sörjer du då


daggkåpeblad?




jag sörjer inte


De var ju ett lån


Och lyckligast är


den som ger......
Kaela

Av Kaela - 4 juli 2008 18:10

  


Föreställningen att det skulle finnas ett lämpligare
eller mer passande tillfälle att älska
har lett till att människor ångrat sig hela livet.
Leo Buscaglio



Av Kaela - 4 juli 2008 18:04


 


Det är tankarna om det som händer mig som styr min känsla
ändrar jag tanke ändras min känsla.
---
Ingen kan såra mig utan mitt medgivande.
---
Det jag kan förändra är hur jag uppfattar mig själv.


Det jag kan förändra är hur jag uppfatta andra mäniskor.


Mäniskor förändras när jag ändrar uppfattning om dem.


Världen förändras om jag ändrar uppfattning om den.
Kay Pollack

Av Kaela - 4 juli 2008 18:02

Tack trollpackan för en härlig kommentar...ja det är nästan tropiskt fint idag...hoppas SMHI tagit fel när de siar om ruskväder till helgen....

kram

Av Kaela - 4 juli 2008 09:17





Se den härliga tiden är här
den vi längtat så länge, min vän
som vi håller så innerligt kär
tänk att sommaren kommit igen!
Nu är tid för att njuta av sol
nu är tid för att bärga vårt hö
Är du spelman, ta fram din fiol
sjung en visa från din skärgårdsö!


Se hur blommorna bugande stå
hur de lyser från hage och äng
käringtand, ärenpris, baldersbrå
bäddar åt oss en sommarskön säng
Nu är tid för att älska, min vän
älska livet för allt vad det ger
Är du gammal, nog minns du väl än
ungdomsåren, och kanske du ler?


Se hur viken får silvriga stänk
när en mås plötsligt dyker däri
varje dag ger en kärlekens skänk
bär en sång och en mjuk harmoni
Nu är tid för att drömma sig bort
lämna vardagens många besvär
Minns att sommarens tid är så kort
lät oss njuta den när den är här

Birger Franzen

För dig som vill njuta mera dikter av Birger Franzen

http://www.birgerfranzen.se/index.php?show=pomarchive

Av Kaela - 4 juli 2008 09:14

Kajsa räddasde sin grannes liv.

Villan exploderade och brann ner på 20 minuter.


http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1219760/raddad-ur-eldhavet

Av Kaela - 4 juli 2008 09:10

Per Bratt fick det inte i alla fall.

Och jag tycker nog att det är rätt.

Om jag kommer till en kyrka så är ju vaktmästaren kanske den person jag möter allra först...på ett särskilt sätt blir han eller hon kyrkans ansikte för mig.

Och det är ju naturligt att jag förväntar mig att den personen omfattar kyrkans tro.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155196

Av Kaela - 4 juli 2008 09:05

När blir du riktigt arg och hugger vaskborsten och dunbkar i taket eller väggen.

Är det musik, dans, barnskrik, bråk....här kan du svara


http://www.svd.se/bostad/nyheter/artikel_1430305.svd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards