Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Kaela - 5 juli 2008 10:40

Hur ska alla vi som mer eller mindre MÅSTE ha bilen till och från jobbet förstå finansministerns utspel om att det MÅSTE vara dyrt med tanke på miljöhotet.

Jag är den första att vilja göra allt jag kan för att miljöhotet ska minska eller allra helst undanröjas...men jag måste samtidigt ta mig till mitt jobb och det är väl knappast rimligt att jag tar en buss som är i stan mer än en timme innan jag börjar jobba....

Vet att vi på östgötska landsbygden inte alls är ensamma om detta problem.
Och inte heller värst drabbade!

Än värre lär det ju vara i norra delen av vårt land med långa avstånd.


Kanske dags att ta cykeln 2,5 mil!



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2837469.ab

Av Kaela - 5 juli 2008 10:35

Storbränder i Kalifornien...1 700 hus evakuerade.

Det är alltid lika svårt att förstå hur en skogsbrand kan få en sån omfattning..troligen behöver man veta mycket mera för att förstå det.

Men alltid lika otäckt att läsa om.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2837469.ab

Av Kaela - 5 juli 2008 09:45

Jag ville önska alla godmorgon med en sång av Celine Dion "New day...men det fungerade inte....men gå hit så kan du lyssna i alla fall- hoppas jag!


http://www.youtube.com/watch?v=nEjeItYtioE

Av Kaela - 5 juli 2008 09:43



Tack trollpackan...ja jag sov efter att ha läst några sidor i min nuvarande nattbok "Flyga drake"...bra sätt att sudda ut bilderna..och det lyckades. Inga otäcka drömmar!

Skönt att höra att du har sovit gott!


Av Kaela - 5 juli 2008 00:06

Undrar om och hur jag kommer att sova nu- som ägnade fredagskvällens senare del åt något jag aldrig brukar göra: titta på en hemsk deckare som hette: Mord i sinnet på TV4+

Hoppas det går bra i alla fall.

Ber min afttonbön och önskar er alla fina bloggvänner och besökare


Av Kaela - 5 juli 2008 00:05

Tack edavictoria för din fina kommentar.

Sant är att den som ger inte bara är störst utan faktiskt också mår bäst.

En skön helg till dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards