Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Kaela - 9 juli 2008 23:57

Ännu en dag har förvandlats till sen kväll.

Och när jag ser tillbaka undrar jag lite vad jag har gjort den här semesterdagen...och inser att det är ganska mycket.

Jag har rensat bort vissna blommor i 2 av de sex land som finns runt huset...kört två tvättmaskiner och hängt ute.

Plockat in och njutit av doften i fottehanddukar och badlakan.
Städat badrummet och duschrummet.

Planterat om tre gullrankor till en.Rett ut porslinsblomman som provsioriskt uppsatt.

Sytt upp gardinen vid bänken i tvättstugan som var alldeles för lång.

lagat middag - och småpratat med mannen i mitt liv mellan varven.

Han har målat tinnertak vitt och har ganska ont i nacken vid det här laget.

En ganska intensiv dag - eller hur!

Nu är det dags för natten och sängen.

Hoppas ni alla har haft en bra dag och somnar gott!



Av Kaela - 9 juli 2008 20:33



  "Ingen är perfekt i allas ögon

  Men alla är perfekt i någons ögon"
Okänd tänkare

Av Kaela - 9 juli 2008 20:17

Nu är det natt över jorden.

Darrande stjärna, gläns !

Värdarna vandra så fjärran.

Mörkret är utan gräns.


Marken och mullen och mörkret,

varför älskar jag dem ?

- Stjärnorna vandra så fjärran.

Jorden är människans hem.
Erik Blomberg

Av Kaela - 9 juli 2008 18:41

FRA-lagen jagar bort IT-företag som inte vill ha någon mailtrafik med Sverige under såna former.

Många företag talar också om svårigheter i kontakterna med andra företag utomlands...


Vi lever i en alltmera globaliserad värld och om företag inte längre vill handla med våra fötretag på grund av denna lag så kommer den att svälta ut många- kanske framfrö allt små och medelstora företag.

Är det något som ivrarna och instiftarna av FRA-lagen helt glömt!!!???


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=802909

Av Kaela - 9 juli 2008 18:36

 



Jag gissar att många av er läst "Gud som haver" som små varje kväll...

och vi tror att den är så kort...men i själva verket är den så här lång.


Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Gud älskar, lyckan får.


Skydda, Gud, min barnasjäl
för allt ont, och göm mig väl
undan frestelse och fara.
Låt mig trygg hos dig få vara
medan dagens timmar gå,
och när natten faller på.


Synd i gärningar och ord,
att din vilja ej blev gjord,
själviskhet i hjärtat inne,
att jag ej haft dig i minne —
all min skuld och all min brist
nu förlåt, o Jesus Krist.


Alla blomsterfrön som gro,
fåglarna som bygga bo,
smultronblommorna i skogen,
åkerns säd, att den blir mogen —
gode Gud som allting ser,
hjälp att ingen skada sker.


Alla gamla tag vid hand,
led dem till ditt ljusa land
genom livets nöd och vimmel;
blinda, som ej ser din himmel
eller jordens sommarskrud —
låt dem se dig själv, o Gud!


Tack att ingen ensam går,
som din fadersarm ej når.
Tack att dina milda händer
sträckas över folk och länder.
Tack för att du hjälper visst.
Tack, vår Gud, för Jesus Krist.


Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Gud älskar, lyckan får.

Den är skriven av Siri Dahlqvist

Av Kaela - 9 juli 2008 14:58


Om livet var en tavla
och sorgen dess palett
då kunde alla måla
det skulle vara lätt
 
Om livet var en saga
och smärtan var en sång
det vore lätt att sjunga
tillsammans på en gång

 
Om livet kunde skapas
av toner som fått färg
av livets alla skeden
Det skulle bli en tavla
En saga utan slut
En dikt som livet fångat
Ett skäl att härda ut
Mio


Här kan du läsa mera dikter

http://www.parkinsonforum.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=dikt;action=display;num=1054757958

Av Kaela - 9 juli 2008 14:04




Den dagen kan komma då min kropp ligger vit på ett vitt lakan på ett sjukhus och läkarna fastställer att min hjärna inte längre fungerar.

Ge då mina ögon till en man som aldrig har sett en soluppgång, ett barns ansikte eller kärleken i en kvinnas ögon.


Ge mitt hjärta till någon vars eget hjärta bara givit honom ändlösa dagar av smärta.

Ge mitt blod till tonåringen som drogs fram ur bilvraket så att han får uppleva och se sina barn leka.

Ge mina njurar till en människa vars liv, vecka efter vecka, är beroende av en maskin.

Ta mina ben, varje muskelfiber och nerv ur min kropp och finn en metod som gör det möjligt för ett invalidiserat barn att gå.

Utforska varje skrymsle, ta mina celler om så behövs och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favoritlag och en döv flicka höra regnet smattra.

Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan för vinden.

Om ni måste begrava något, begrav då mina fel, mina misstag, mina svagheter och fördomar.


Om ni händelsevis vill komma ihåg mig, gör det då genom ett vänligt ord till någon som behöver det...

Okänd författare

Av Kaela - 9 juli 2008 12:51

Stefan, så tråkigt att ingen har upptäckt din fina diktsamling - Melåhner o smörgromskrasse.

Den är unik tycker jag... ingen kan skriva som du Stefan!

Och din humor sen-den är faktiskt både egenartad och ljuvlig! 

Och visst är det klokt att skriva till Emma!

http://www.hstrom.nu/f/content/blogcategory/23/107


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards