Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Kaela - 9 juli 2008 11:05

Det är när mörkret faller

och natten kryper närmre

som tankarna går vilse i mitt sinn

det är när natten rör mig

som hjärtats murar brister

och tidens frusna vindar rullar in


det är när mörkret faller

och tystnaden har lagt sig

som alla sorger vaknar upp igen

och fast jag inte ville

så bär mig nattens vinge

tillbaka mot en tid för längsen


fast månen där i rymden

berättar mig sin saga

så når den aldrig djupet av min själ

fast himlens stjärnor viskar

du ska ej vara ledsen

så kan det inte trösta mig likväl

Bodil Sandberg

Vill du läsa flera dikter av Bodil så hittar du dem här:

http://poeter.se/poetHome.php?writerId=1270

Av Kaela - 9 juli 2008 11:03

Att bli nominerad av dig Erika känns verkligen som en ära!

Stor kram!

 http://crystalwinter.blogspot.com/


Och Misan...vi får verkligen innerligt hoppas att det ska vara sol varenda dag juli ut nu!

 kram till er båda

Av Kaela - 9 juli 2008 09:54


Lycka är inte sommar
Lycka är sol när det har regnat länge

Lycka är inte att segra
 Lycka är att göra sitt bästa

Lycka är inte ständig framgång
Lycka är att klara något man inte trodde att man kunde

Lycka är inte att ha allt
Lycka är att ha något att längta efter

Lycka är inte att vara modig
Lycka är att göra det man tycker är viktigt

Lycka är inte det man har gjort
Lycka är det man ska göra

Lycka är att lita på sig själv och ändå förstå att andra är lika viktiga


Av Kaela - 9 juli 2008 09:49

Det minsta man kan begära av våra folkvalda och skattebetalda riksdagsmän är att de är uppdaterade om hur stor arbetslösheten är.

Om de inte vet det bör vi som väljer göra dem arbetslösa!!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155304

Av Kaela - 9 juli 2008 09:46




Kanske helikopter är en lösning



Nu stannar bussarna igen, både i Stockholm och på en del platser i landet.


http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1225203/parterna-langre-ifran-varandra-an-nagonsin

Av Kaela - 9 juli 2008 09:38

Man undrar hur långt ett felaktigt överförmynderi kan gå egentligen.

Att neka människor på andra sidan 50-årsstrecket att köpa öl eller cigaretter för att de inte har leg med sig är paragrafrytteri av värsta sort och varje affär vars personal gör så borde svartlistas!

Oavsett onyttigheten med såna varor är jag ordentligt upprörd över att affärspersonal hanterar en lag så att de kränker gott och väl vuxna människor.

Har faktiskt hört en person berätta om det förut, men då trodde jag att det var ett skämt.

 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2847100.ab

Av Kaela - 9 juli 2008 09:37

Vilket fruktansvärt överförmynderi av läkaren.
Hur kan man bara sätta sig över en människas vilja på det här sättet?
Är det ens lagligt?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2865229.ab


Av Kaela - 9 juli 2008 09:32

Det känns som att det inte är sant- men faktiskt så strålar solen från himlen idag.

Fullständigt underbart!

man trodde ju att solen svikti oss för den här sommaren.

Nu hoppas jag att det inte kommer en enda regndroppe mera den här sommaren utan att solen ska skina på oss varenda dag.

Vi behlöver det så innerligt väl!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards