Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Kaela - 11 juli 2008 16:43

Detta låter för mig lite grand som moment 22.

Man ska ha självförtroende för att lättare komma in på arbetsmarknaden efter sjukskrivning som det talas om här.

Men man behöver ju ett jobb för att få självförtroende.

Säkert har flera än mig sett människor växa rekordartat efter att ha fått ett jobb efter en lång tid av arbetslöshet eller sjukdom -kanske både och.

Det verkar ju faktiskt som att långa sjukskrivningar ofta leder till lång arbetslöshet.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2746334.ab

Av Kaela - 11 juli 2008 16:38

Ja det är sant.

Många ungdomar som planerat att sommarjobba som busschaufförer blir genom busstrejken utan det tillskott i ekonomin som de så väl hade behövt.

Man kan ju tycka att kommunal kanske kunde valt en annan tid än sommaren.

Av Kaela - 11 juli 2008 14:24

Ikvä'll ska vi grilla- men vad ska vi ha till- den här salladen har jag prövat till grillad fläskkarre, fläskfile och kyckling.

Passade falktiskt lika bra till alla tre.


DET HÄR BEHÖVER DU HA HEMMA:

400 gram okokt pasta , gärna fullkorn.
ett knippe färsk basilika
1-2 dl svarta urkärnade oliver
1-2 dl gröna oliver med pimiento
1-2 dl picklad paprika röd eller blandad.
1 stor rödlök i halva ringar
1 dl riven parmesanost.
ev. 1/2-1 dl pinjenötter
olivolja

SÅ HÄR GÖR DU:

Koka pastan al dente
Spola pastan i kallt vatten och låt den rinna av och blanda därefter ner olivolja tills pastan får en rejält blank yta.
Finhacka basilikan och skiva oliverna.
Skär paprikan i lagom ät-stora bitar. Skiva löken i tunna ringar och dela dessa på mitten. Blanda ihop alla ingredienserna (även nötterna om man vill ha det i).
Avsluta med att riva lite färsk parmesan på toppen och dekorera med hela basilika blad.

Jag hittade receptet här:

http://www.godmiddag.se/visarecept.asp?ReceptID=32


Av Kaela - 11 juli 2008 14:20


Ja visst är kaffe den bästa drycken vad man är jämför med.

Skulle ha svårt att klara mig utan den.

Men du trollpackan är nog diciplinerad att städa färdigt innan du unnar dig en kopp.

Jag tycker inte städning är så kul så jag måste belöna mig ofta under tiden!

Av Kaela - 11 juli 2008 14:18

Kul att du gillade den Åsa...aha det är Mikael Wihe som skrivit den.

Bra att veta!

Av Kaela - 11 juli 2008 14:06

Nej, faktiskt så har jag inte grönsaksboka....men ser fram emot att skaffa den vid tillfälle.

Helst snart.

Så mycket glädje som jag haft av "Melåhner o smörgromskrasse." vill jag gärna läsa mer av dig.

Som det ofta är var det en tillfällighet som förde den till mig.

Hoppas på många såna tillfälligheter för många läsare så att den blir uppskattad efter förtjänst.

Varför inte tala om att man kan köpa den på AdLibris

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173270288


och på Bokus

http://www.bokus.com/b/9789173270281.html?pt=search_result


Och tydligen allra billigast på Internetbokhandeln.

http://www.internetbokhandeln.se/melahner-o-smorgromskrasse-stefan-hammaren-9173270288/bok/9789173270281/


När det gäller Bokus och AdLibris vet jag att man kan välja så att man slipper frakten - om man orkar vänta.

Internetbokhandeln har jag aldrig handlat på men kanske har de samma villkor.

Av Kaela - 11 juli 2008 11:33

Susanne är 38 år och vet att det är otroligt att hon ska få uppleva sin 39- års dag.

Hon är också mamma till två döttrar.

Hur berättar man för sin 9-åring att mamma snart ska dö.

Hjärtat nästan brast när jag läste detta.

http://www.mama.nu/reportage/artiklar/2008/jag-hoppas-att-fa-do-hemma/index.xml

Av Kaela - 11 juli 2008 11:29

Är man för gammal att adoptera när man är 43?

Borde inte ålderstaket vara satt efter naturen.

Inte många kvinnor går in i klimakteriet före 45?
Läs om jan och Ulrika som nästan är framme efter all pappersprocedir och annat när kommunen plötsligt ändrar åldersgränsen!

http://www.alltombarn.se/aktuellt/adoption-1.13116

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards