Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Kaela - 2 augusti 2008 10:33

Imamen Mushin Hendricks som grundat organisationen The inner circle ger råd om hur man får ihop sin religion med sin sexualitet.

Han anser att Koranen ingenstans fördömer homosexualitet utan att det är tolkningen som leder till fördömande.

Kan det möjligen vara samma sak med Bibeln.?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1511099.svd

Av Kaela - 2 augusti 2008 10:26

Att personer upp emot 80-årsåldern har riskabelt alkoholbeteende är något nytt.
Jag kan delvis, utifrån mitt jobb förstå att det kan bli så.

Har man redan innan pensioneringen vidlyftiga alkoholvanor så lär det inte bli mindre när ensamheten och isoleringen som många många av våra äldre lever med blir ett faktum.
även om pensionen ger mindre att leva på, så blir det troligtvis så att större del av inkomsten får gå till alkohol.

Välsigt tragiskt och ytterligare ett vittnesbörd om de äldres situation i Sverige idag!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156126



Av Kaela - 2 augusti 2008 09:58

Härlig sommar och mycket grillning...lite lådvin.

Ditt barn kan bli otryggt när det ser mamma och pappa och alla gäster pimpla glas på glas...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3019150.ab?teaser=true

Av Kaela - 2 augusti 2008 09:48


 

Godmorgon alla ni som hunnit vakna!

Det ärju lördagmorgon och de föesta av oss vill sova lite extra.

Min första arbetsdag efter semestern hade jag trott skulle bli en mjukstart så jag liksom skulle få smyga igång.

Men det var en from förhoppning som gick i kras efter några minuter...telefonen ringde oavbrutet och behoven strömmade emot mig.
Många hade väntat att samordnaren skulle komma tillbaka så de kunde få den hjälp, det sällskap, den insats de behöver och längtar efter.

(www.frivilligcentralen.se) är min arbetsplats.

Jag älskar jobbet!

Men just nu behövs det massor med nya frivilligarbetare!
Så det gäller att sätta igång en effektiv värvningskampanj.

Nu är det ju så att jag vet att i princip alla som blir frivilligarbetare blir posistivt överraskade över att det ger så mycket.

Så jag drar mig inte alls för att försöka övertala människor att pröva!

Kvällen blev en skön avslutning med grillning  och härlig samvaro med ett par vänner och yngste sonen med flickvän.



Av Kaela - 2 augusti 2008 00:22

Ja jag läste att de hittat vatten på Mars...så nog har en del släppt land ur sikte.

Ha det gott och var rädd om dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards