Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Kaela - 7 augusti 2008 21:22

 



Är jag tillräckligt vacker?


(är det säkert)


Är jag
smal
social
och sval


Är jag
kurvig utan att vara fet?


trevlig
utan att vara flirtig?


Är jag smart
lagom mycket
så jag inte blir hotfull?



Tycker folk
om mig?


Är mina bröst bra
och midjan
och baken?



Och min röst
den är väl inte för hög


och mitt skratt
det är väl inte vulgärt?



Säg


du måste säga


duger jag?
Kaela

Av Kaela - 7 augusti 2008 12:08

 Detta är en verklig favorit i vår familj.

Besökande vuxna barn älskar den (säger de i alla fall)



 DET HÄR BEHÖVER DU HA HEMMA: 3 st kycklingfiléer 

8 st ananasringar
2 msk honung
3 msk maizena
2 msk soya
4 msk sweet chilisås
5 dl vatten + ananasspad
2 msk tomatpurré
1 burk bambuskott
1 st broccolibukett
1 st paprika
2 st morötter
1 st gul lök
1 ml olivolja

GÖR SÅ HÄR:
Strimla kycklingen och stek den i lite olja. Skär grönsaker och ananas i bitar och stek dem några minuter. Lägg
kyckling och grönsaker åt sidan.
Blanda övriga ingredienser i stekpannan och låt dem koka ihop till en slät sås. Rör i grönsaker och kyckling och låt
koka några minuter.

Servera med basmatiris!


Smaklig måltid

Av Kaela - 7 augusti 2008 06:27



 


Om du ger din vän en
fisk så blir han mätt för
en dag. Om du lär honom
att fiska så blir han mätt
hela livet"
Okänd tänkare

Av Kaela - 7 augusti 2008 06:22


Det finns många originella platser som folk har gift sig på - men nog bör detta vara en av de mest spännande platserna- en flygplansvinge - på ett plan i luften!

Önskar de nygifta välsignelse över tvåsamheten och hoppas de alltid ska kunna krydda sitt liv så att spänningen blir lika stor som bröllopsdagen!


http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=36119

Av Kaela - 7 augusti 2008 06:12

Tony Blair är relativt nybliven katolik och han har en dröm - om en värld där de olika religionernas företrädare lever sida vid sida och samarbetar för att göra världen till en bättre plats att leva på.

Ja det är ju verkligen en önskan som jag och absolut säkert många med mig delar.
Att se att det är så oerhört mycket mer som förenar än som skiljer- istället för att dela in i rätt och fel- det borde vara ett övergripande mål i världen idag.
Kasta "jag har rä'tt-tankarna" över axeln och försöka hitta gemensamma nämnare istället för att slå på varandra.....


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156293


Av Kaela - 7 augusti 2008 06:10

Ja visst är det underbart med bloggarvänner Ulla.
Så märkligt att upptäcka hur man kan gå omkring och plötsligt undra hur någon som man aldrig mött ansikte mot ansikte har det!
Kram och var rädd om dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards