Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Kaela - 11 augusti 2008 08:36

 


Tidningen dagen har efterlyst nya barnböner (typ Gud som haver) och några förslag har kommit in.

Detta är min absoluta favorit:

Gode Gud när jag skall sova

vaka över bädden då,

jag som är en gudagåva

fast jag ej det kan förstå.

Tack för dagen som har gått

och all kärlek som jag fått.

Den är skriven av Astrid Elgqvist i Nybro

Vill du läsa flera inkomna förslag hittar du dem här:


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156367

Av Kaela - 11 augusti 2008 08:26

Borde inte Försäkringskassan haft en sådan framförhållning att man visste vad som fanns att göra och var rustade med tillräcklig personal även om det som nu är en omorgansiation.

Och varför har försäkringskassan personalbrist?
Finns det inte folk som vill jobbe där?

Dessutom finns det just nu människor som får vänta åtta veckor på sin föräldrapenning.

Borde vi inte ryta i.

Detta ingår i det socialförsäkringssystem som vi alla betalar till via skatten.
Och då borde vi ha en viss möjlighet att påverka - även som gräsrötter.

Det är svårt att vänta på föräldrapenningen även om man är två och för ensamma mammor är det rena katastrofen!!

Och våra gamla- ska de behöva svälta i väntan på att bostadsbidraget kommer flera veckor försent.

Hyran måste ju betalas oavsett det kommit eller inte.

Och för att få bostadsbidrag måste man ha så låg pension att det absolut enda som finns att dra in på då hyran betalats är mat och medicin.


Av Kaela - 11 augusti 2008 06:41




  

 

 

Låt oss ge varandra tid,
låt oss göra famnen vid.
Låt oss älska, låt oss sjunga,
inte hålla tand för tunga.
Låt oss skratta, låt oss leka,
låt oss sorgerna beveka.
Låt oss jaga tvivlen bort,
livet är så gränslöst kort.
Kraaam

Av Kaela - 11 augusti 2008 06:32

Ja gulligare finns knappast något gulligare än en kattunge eva- om det är något jag fullständigt går i däck inför så är det kattungar och hundvalpar och får alltid hålla i mig så mycket jag kan för att inte vilja ta med hem.
Barnbarn med allergi omöjliggör detta numera, om vi vill ha besök av dem förstås- och - det gör valet lite lättare...

Bebisar av alla slag- människobarn och små djurbarn är bara helt ljuvliga!

Ha det gott eva och en gomorronkram!

Av Kaela - 11 augusti 2008 06:30

Ja..nog smälter man inför den lilla söta kattungen.
Han kan ju faktiskt nästan hålla sin nappflaska själv dessutom - något som vår Rabalder aldrig lärde sig.
Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 11 augusti 2008 06:28

Ja visst är han helt ljuvlig den lilla kattungen-har faktiskt själv fått lov att mata en övergiven kattunge som hade precis samma färg som den lille på videon och fick heta Rabalder eftersom vår andra katt Cherie blev ganska avundsjuk på den uppmärksamhet som den lille kattungen fick.
Nu finns ingen av dem kvar- men de var två ljuvliga katter.
Ha det gott cavvetjejernas matte- och var rädd om dig!

Av Kaela - 11 augusti 2008 06:22

Ja monica, vi hade en fin helg i arbetsgemenskapens tecken till större delen.
Jag vet inte hur mycket det säger dig men vi jag och mannen i mitt liv och yngste sonen med flickvän och den blivande fadern lyckades förvad´´ndla högen med stockar som missprydde deras trädgård efter fällningen till 5 kbm ved.
Det går ju inte åt så mycket eftersom eldning för dem mest är som mysfaktor..så nog har de ved för minst tre år framåt!
Till och med den blivande mamman (som har beräknad förlossning nu på fredag den 15 augusti var med och staplade ved.
Sista två timmarna blev jag lite överflödig i arbetslaget så jag städade av golven i deras hus...skönt att lämna dem med rena golv och veden klar.
Nu väntar vi bara på beskedet att lillebarn- som sägs ska få heta Matteus om det är en han och Linnea om det är en hon - har kommit.
Då blir det ny Stockholmsresa- förstås.
Ha det gott monica och var välsignad du också!

Av Kaela - 11 augusti 2008 06:20

Ja Nanna, det är nog en morgonbön som många av oss skulle behöva göra till vår egen!
Att inte tala förrän vi vet vad vi pratar om.
Glad att jag kunde ge dig ett gott skratt.
Du vet väl att ett gott skratt förlänger livet!
Ha det gott och var rädd om dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards