Alla inlägg den 7 september 2008

Av Kaela - 7 september 2008 20:51


 



Man vet att man befinner sig i 2000-talet när....



1.: du av misstag knappar in PIN-koden på mikrovågsugnen...


2.: du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år...


3.: du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer...


4.: du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig...


5.: ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras emailadresser...


6.: du kommer hem från jobbet och fortfarande svarar i telefonen med "företagsrösten"...


7.: du ringer hemifrån och fortfarande slår 0 för att "komma ut"...


8.: du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men på samma tid för tre olika företag...


10: din chef klarar inte att göra ditt jobb...


11: du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget...


12: all reklam på TV har en Internetadress under...


13: lämnar huset utan mobilen, som du inte hade de första 10, 20, 40 åren av ditt liv, framkallar panik och du måste åka tillbaka för att hämta den...


14: det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå "online" innan du hämtar kaffet...


15: du lägget huvudet på sidan för att le 


16: du läser detta och nickar och ler..


17: ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till...


18: du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknades i denna lista...


19: du scrollade faktiskt upp för att kolla att den inte var där...


20: och nu sitter du och ler åt dig själv...

Av Kaela - 7 september 2008 20:48

http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/07/935060-troga-tankar-i-dimma/


ja det är så. Det måste finnas dagar då allt flyter stilla och tankarna har svårt att ila.

Tack för att du läste och kommneterade.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/07/934941-kvinnans-aldrar-kanner-du-igen-dig-i-din-egen-alder/

Så härligt sissi i Norge att du känner att din bästa tid är nu...det tror jag de flesta av oss tycket i och för sig.
Oavsett vilken ålder vi befinner oss i.

Ha en riktigt skön söndagskväll och en god nu vecka Sissi.

Kram till dig!

Av Kaela - 7 september 2008 20:45

Ja visst är det märkligt att vi tillmäter pengar ett så stort värde.

Många går omkring och drömmer om storvinsten - medan de har barn som behöver dem och vänner som älskar dem.

Då är man ju i sjävla verket stormrik!

En kram till er båda två med en önskan om en skön söndagskväll och en god ny vecka!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/07/934771-med-pengar-kan-man/

Av Kaela - 7 september 2008 14:00

 



Mina tankar går så trögt i fuktig luft, så är det bara. 
De kommer liksom inte igenom den sega luftmassan, tvingas tillbaka och tillbaka igen.
Så en dimmig söndag som denna, med höst i luften medan kvicksilvret klamrar sig fast vid sommarresterna, går jag fram och tillbaka med bara fötter som klistrar fast på ekparketten.
 

Precis som mina tankar i huvudet!
Försökte ta en påromenad för att se om det skulle lätta...men allt vemod som höstens färger och dimma bär med sig känns inte så kul.

Beklagar mig för vännen i telefonen som svarar: "Men du som alltid är så glad"

Ja visst ja- oj...det kändes som ett epitet klistrades på mig som jag inte alls känne rmig hemma med idag.

Idag är jag VEMODIG!




Av Kaela - 7 september 2008 13:13



 


 Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig
med en lögn. Sanningen sårar en kort stund – lögnen hela
livet.
Okänd tänkare

Av Kaela - 7 september 2008 12:59


 



 3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning.
8 år: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.
15 år: Tittar på sig själv och ser Askungen, Törnrosa eller Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig och FUL tjej(- Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!).
20 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men bestämmer sig för att gå ändå.
30 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men bestämmer sej för att hon inte har tid att fixa till sej så hon går ändå.
40 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men säger "Jag är åtminstone ren" och går ändå.
50 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är" och går vart hon vill.
60 år: Tittar på sej själv och påminner sig om alla människor som inte ens kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och övervinner världen.
70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och njuter av livet.
80 år: Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig sig gamla hatt och går ut för att ha kul i den här världen.

90 år Njuter av rätten att vara så gammal att hon får se ut hur hon vill och dessutom få säga vad som helst om vem som helst.

Av Kaela - 7 september 2008 11:48



 


Varje förändring av världen och verkligheten börjar

djupt inne i oss själva.


Ur boken "Sant o sånt"

Av Kaela - 7 september 2008 11:44

Med pengar kan man
* köpa ett hus men inte trivsel
* köpa en säng men inte sömn
*köpa en klocka men inte tid
* köpa en bok men inte kunskap
* köpa en position men inte respekt
* betala en läkare men inte köpa hälsa
* köpa en själ men inte ett liv
'*köpa sex men inte kärlek".


"Saxat ur "Sant o sånt"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards