Alla inlägg den 13 september 2008

Av Kaela - 13 september 2008 22:13





RISKER
Att skratta är att verka löjlig.
Att gråta är att verka sentimental.
Att sträcka ut handen mot någon annan är att riskera
att bli involverad.
Att uttrycka sina känslor
är att riskera att visa upp sitt rätta jag.
Att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför en publik
är att riskera att förlora dem.
Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.
Att leva är att riskera att dö.
Att hoppas är att riskera att bli förtvivlad.
Att försöka är att riskera att misslyckas.

MEN – RISKER MÅSTE TAS, för den största risken man kan ta här i livet är att inte ta några risker alls.
En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting, har ingenting och är ingenting.
Han kanske undviker lidande och sorg, men han kan inte lära, känna, förändras, älska eller leva.
Kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir han en slav.
Han har förverkat sin frihet.
Bara en människa som tar risker är FRI

Ralph Waldo Emerson


Av Kaela - 13 september 2008 19:54

Faktum är att de syns hos mig...även om jag går in ifrån webben.

Är det någon mera än eva som inte ser kusinerna!

Ha det gott eva!

Av Kaela - 13 september 2008 11:13

Här är båda mina dotterdöttrar-Pixie född 5 mars 2008 och Linnea född 28 augusti 2008.

Detta är kusinernas första möte förevigat.

Pixie ser ut att vara mera intresserad av Linneas napp än av sin nya kusin.



Mina bbåda


PS. Nu hoppas jag bilden ska synas och opckså vilja stanna kvar! DS.

Av Kaela - 13 september 2008 09:23

Husdjur - såväl vita kaniner som röda katter - verkar nog lite roligare än småsyskon när man är liten... Men med tanke på att Millas mamma är allergisk mot katter så var det ju tur att det inte var en liten röd katt...


PS. Såg att jag i hastigheten glömt sätta mitt namn på den ursprungliga posten, men nu har jag rättat till det.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards