Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Kaela - 16 oktober 2008 08:30

Varje sekund i livet är ett nytt och unikt ögonblick, ett ögonblick
som aldrig kommer åter..


Och vad lär vi våra barn?
Vi lär dem att två plus två är fyra och att Paris är Frankrikes huvudstad.


När ska vi dessutom lära dem vad de är??


Till varje barn borde vi säga: Vet du vad du är?


Du är ett underverk. Du är unik.


Under alla år som gått har det aldrig funnits ett annat barn som har varit som du,
som har haft dina ben, dina armar, dina flinka fingrar, ditt sätt att röra sig.


Du kan bli en Shakespeare, en Michelangelo, en Beethoven.
Du har förutsättningar för vad som helst.
Ja, ett underverk är du.


Och när du blir stor kan du då tänka dig att göra någon annan illa,
någon som är ett underverk, precis som du?


Du måste kämpa för att göra världen värdig sina barn.


Vi alla måste kämpa för det.
Kaela

Av Kaela - 16 oktober 2008 08:28



Att gå nära Dig Gud -


är som att gå nära
en kraftledning


i varje ögonblick
förmedlas Din kraft
in i min svaghet...


Att gå nära Dig Gud


är som att vandra
med Ljuset
i mitt hjärta


och mina steg
mot jordens asfalt
sjunger en ny sång...
Kaela

Av Kaela - 16 oktober 2008 08:23


Gud är min Far
som givit mig
Jorden som mor


odödligt
är mitt liv


kärleken min lag
friden min tillflykt


motståndet
är min lärare


min nästa
min syster
min broder


det nuvarande
är min
verklighet


evigheten
mitt löfte
Kaela



Av Kaela - 16 oktober 2008 08:19



Fader jag älskar DigKaela


Jag älskar Dig på höjden,


på djupet,


på bredden,


av allt vad som bor i mig..


Jag behöver Dig


som blommorna behöver solen
för att få sina vackra färger


som fåglarna behöver vinden
om deras vingar ska lyfta


och som fiskarna behöver vattnet.



Du är som vinden och vattnet,
som solen och jorden,
värmande och trygg



För att min ande ska överleva
måste jag andas Dig


Jag älskar Dig
på alla sätt som finns
och även på de sätt som inte finns.


Du är mitt ljus i mörkret,


min bro över stupet,


min båt ute på havet


och mina vingar i luften.


Genom vinden kan jag känna Din styrka,
genom stormen kan jag känna Din varsamhet
och genom Dig
har jag lärt känna kärleken.....



Av Kaela - 16 oktober 2008 05:48



Man kan inte göra ont mot andra utan att därmed skada sig själv.

 

Tala inte så att du glömmer att lyssna. 


 

Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern. 


 

Största hotet mot framtiden är likgiltigheten

Av Kaela - 16 oktober 2008 05:41

Någon har sagt att människan vill bli lurad.

Och kanske är det så.

Eller varför köper vi dyra cremer och tror att de ska smörja bort åren från vårt ansikte?

För inte är det väl så att vi verkligen tror att vi på en vecka, två veckor...eller vad som nu utlovas ska möta en betydligt yngre upplaga av oss själva i spegeln för att vi köper dessa cremer?

Nu dras dessutom två företag som tillverkar dessa cremer inför rätta för falsk marknadsföring.

Men kommer det att få oss att sluta köpa anti-rynkcremer?

Handen på hjärtat!

Blir det inte bara så att vi väljer ett annat märke?


http://www.aftonbladet.se/wendela/article3534327.ab

Av Kaela - 16 oktober 2008 05:36

Hur är det...är vi rädda eller varför överger vi våra vänner när de drabbas av en cancerdiagnos?

När Marie Viklund drabbades av brölstcancer ringde hon runt till alla vänner för att berätta om detta.

Fylld av vilja att kämpa för sin hälsa och sitt liv!

Just när vi behövs som bäst för att stötta och vara en del av det vanliga livet lämnar vi alltså den som drabbats!

Enligt Marie är det så.

Här kan du läsa mera om det och också läsa hennes blogg.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article3535070.ab

Av Kaela - 16 oktober 2008 05:30

Närmare en halv miljon i Sverige anses enligt folkpartiet leva i s.k utanförskapsområden.

I juli presenterade integrationsminister Nyamko Sabuni folkpartiets rapport "Utanförskapets karta". Där det fastslås att närmare en halv miljon människor lever i så kallade geografiska utanförskapsområden.

Fittja ses som ett av dem.

Men hur är det, känner sig människorna i Fittja utanför eller är det bara omvärldens reaktioner som ger den känslan?

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158909

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards