Alla inlägg under december 2008

Av Kaela - 23 december 2008 09:40

 

Tro är
ingenting du kan se
det är ingenting du kan röra
men du kan känna den i ditt hjärta

Tro är
det som får dig att fortsätta försöka
när andra skulle ha gett upp
det får dig att fortsätta tro på
det goda i andra människor
och hjälper dig att finna det

Tro är
att lita på en makt
högre än dig själv
och veta att vad än som händer
kommer denna tro att leda dig genom vad som helst
det är att tro på sig själv
och ha modet
att stå upp för vad du tror på

Tro är
frid mitt i en storm
beslutsamhet mitt i en motgång
och säkerhet mitt i ett bekymmer
för ingenting kan röra en själ
som är skyddad av TRO


 

Av Kaela - 23 december 2008 09:38

Silvia fyller 65 år och längtar efter att bli mormor...se kortvideon


http://www.dn.se/

Av Kaela - 23 december 2008 09:29

Danmark har sprungit om Sverige och har nu en större offentlig sektor än vi.

Vad ska man säga om det?
Ett rekord de kan få ha tycker jag, även om skillnaden är hårfin.

Visst ska vi vara stolta över vår offentliga sektor...men den kan nog svälla mer än vad som behövs ibland.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161387

Av Kaela - 22 december 2008 11:27









Tårarna på kinderna
ropar till dig.
Se budskapet det
är till dig.

Smärtan i ögonen
lindra den
genom att öppna din famn
och låta mig krypa in.

Jag är starkare än dig
men ibland när jag gråter
är jag svag
för att orka fortsätta vara stark.
Ensamma människor gråter inte.

Thomas Borgmalm
Av Kaela - 22 december 2008 11:26




"We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beeings having a human experience."

Pierre Teilhard de Chardin

Av Kaela - 22 december 2008 10:21



 



Han planerade sin dag, sin vecka, sin månad, sitt år- ja hela sin framtid.

Men så kom livet emellan

Okänd tänkare

Av Kaela - 22 december 2008 10:16

  Här hittar du recept på julkryddade revbensspjäll

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=117

Av Kaela - 22 december 2008 10:08

Elenas mage hängde och hon fick till och med svamp i naveln efter sina gravididiteter.

Hon bestämde sig för att operera.

Jag har nog ofta tyckt att de flesta plastikoperationer är ganska onödiga och faktiskt ju riskfyllda.

Utseendet kan ju bli ett helt annat än vad man drömt om.

Men här har jag full förståelse.

Visst kan man säga at tdet är så det är.

Barnen kostar ens flickkropp.

Men har man psykiska problem och lider mycket av detta så påverkar det ju hela ens liv.

Jag tycker nog att detta är lite annat än att "lyfta ansiktet":
men kanske har jag fel och det är samma sak.

Dyrt är det oavsett.

Så här gäller antingen spara ett bra tag eller ta ett lån.


http://www.alltombarn.se/foraldraliv/shape-of-a-mother-1.5962

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards