Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Kaela - 6 januari 2009 23:31

javisst Assar- du har helt rätt i att väggarna kan kännas som tunn papp i flerfamiljshusen.

Inte lätt att ha hemligheter för sina grannar där.

Så det behövs forskning om byggnadsteknik så man kan göra husen betydligt mera ljudisolerade.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/06/1256693-ljuddampande-atgarder-vill-smabarnsforaldrar-ha-i-sina-hem/

Av Kaela - 6 januari 2009 23:29

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/06/1257528-att-se-sin-alskade-drabbas-av-svar-sjukdom/

 Så spännande Gunilla att du ska medverka i ett reportage-snälla låt oss få veta var och när så vi kan läsa.


Och - ja- själv har jag ofta god hjälp av den här bönen.

Glad att du gillar den


Stor kram

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/06/1256840-en-morgonbon-som-ger-dig-en-bra-dag/


Av Kaela - 6 januari 2009 16:24

Jag gissar att de flesta av oss någon gång tänkt tanken på hur det skulle vara att se sin älskade drabbas av en svår sjukdom som bryter ner.
Att se drömmen om att åldras tillsammans flyga bort.

Ingegerd Lindgrens man John var 57 år när han fick diagnosen pannlobsdemens.
Och Ola Bondes fru Ann-Britt drabbades av Alzheimers när hon bara var 46 år.

De möttes i anhöriggruppen och fann stöd hos varandra.

De delar ju en oerhört svår erfarenhet.


Läs om dem här


http://www.hemmetsjournal.se/Reportage/reportage/Vi-fann-varandra-i-anhoriggruppen/


Av Kaela - 6 januari 2009 16:21

Ja Marre...jag tror att vi alla längtar och ber om botemedel mot denna hemska sjukdom som fortfarande efter massor av år som det forskats så vet vi väl egentligen att det inte alls går att rädda alla som drabbas.

 Men visst vore det fantastiskt om vindruvsätande kan hjälpa....

Ha det gott Marre och var rädd om dig!


PS: Du har en jättefin blogg Marre. DS


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/06/1256772-vindruvor-kan-de-bota-cancer/

Av Kaela - 6 januari 2009 12:41


   



Tack för att jag är avslappnad och i balans

Tack för att jag  känner mig lugn och Säker
Tack för att jag är fokuserad på en positiv sinnestämning
Tack för att det känns bra och det kommer att gå bra idag.
Tack för att jag får acceptera mig själv till fullo här och nu.
Tack för att du lärt mig älska mig själv helt precis som jag är
Tack för att jag får acceptera alla mina känslor som en del av mig.

Tack för att jag  får veta att i Dina ögon är jag vacker och älskvärd hur jag än känner mig.
Tack för att jag slipper alla negativa känslor.
Tack för att jag får  ha roligt och njuta av livet
Tack för allt Du givit mig som får mig att känna mig bra.


Tack för att Du givit mig en djup inre frid och klarhet.
Tack för att jag  föddes just som jag och för att Du lärt mig älska livet..
Tack för alla Du givit mig som speglarr speglar som visar mig själv - så att jag kan bli mera god för varje dag.


Tack för att Du gjort mig lugn och trygg.
Jag har lagt mitt liv i Dina händer och litar på att Du vet bäst.
Tack för att Du givit mig en god sömn
Tack för att jag har rätt till hälsa och harmoni i Dig.

Amen








Av Kaela - 6 januari 2009 12:30



 


Fyra grundstenar till ett bättre liv utgörs av fyra överenskommelser som du för med dig själv:

VAR SANN I DITT TAL
Låt ditt tal utmärkas av integritet. Säg bara sådant som du menar. Undvik att använda orden för att förringa dig själv eller skvallra om andra. Använd orden med inriktning på sanning och kärlek.

TA INGENTING PERSONLIGT
Ingenting som andra gör beror på dig. Vad andra säger och gör är en projicering av deras egen verklighet och deras drömmar. När du är oemottaglig för andras åsikter och handlingar drabbas du inte av onödigt lidande.

TA INGENTING FÖR GIVET
Våga ställa frågor och säga vad du egentligen vill. Kommunicera med andra så tydligt du kan för att undvika missförstånd och upprördhet. Detta enda samförstånd kan förändra ditt liv fullständig.

GÖR ALLTID DITT BÄSTA
Ditt bästa skiftar från det ena ögonblicket till det andra. Det är inte alltid detsamma när du är sjuk som när du är frisk. Gör helt enkelt så gott du kan under alla omständigheter så undgår du självkritik, självförakt och ånger

Av Kaela - 6 januari 2009 12:14


Enligt ny amerikansk forskning kan extrakt från vindruvsfrön ta död på cancerceller...kanske är botemedlet så enkelt som att äta vindruvor.

Tydligen är det inte bara en förebyggande effekt som de goda klasarna bjuder på.

De flesta cancercellerna dog inom 24 timmar efter att ha utsatts för vindruvsextrakt.


http://sydsvenskan.se/kropp/article402842/Vindruvor-tar-dod-pa-cancerceller.html


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards