Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Kaela - 6 januari 2009 11:45

För var tredje svensk är det viktigt att boendet är säkert, men bland barnfamiljer prioriteras istället ljuddämpning och bra förvaringsmöjligheter, enligt undersökningen Botrender.


Kanske inte förvånande om du levt ihop med några småbarn ett tag.
Det är oerhört mycket ljud, höga ljud och plötsliga ljud.

Nu tycker iofs jag som hunnit till att bli mormor att när mina egna var små var jag väldigt bra på att skärma av ljuden som jag inte stod ut med att höra.

Och jag förvånades över att man kunde göra det och samtidigt höra ett mycket tyst ljud som betydde att det var fara å färde- en unge som sätter något i halsen till exempel.


Däremot förstår jag mycket väl behovet av gott om förvaringsplatser.

För när i livet har man så oerhört mycket prylar att förvara som under småbarnsåren.

Har alltid faschinerats över att en så liten människa som en baby behöver så stort utrymme för bland annat alla tillhörigheter.


http://www.alltombarn.se/1.20484

Av Kaela - 6 januari 2009 11:37

Det som händer i Gaza är fruktansvärt.

Man orkar nästan inte titta på nyheterna.

Lemlästade människor och nöd utan gränser.

Men det är inte ett sätt att komma tillrätta med detta att anfalla judiska församlingar med attentat i Europa.

 Kom ihåg att det inte är ens fel att två träter.

Israel har en militärmakt som Hamas möjligen inte förfogar över.

Men vem började med att skicka missiler...

Krig och militära aktioner är alltid ett oerhört stort misslyckande- och alltid får den lilla människan sitta emellan.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161525


Av Kaela - 6 januari 2009 11:32


 


Att tänka en god tanke,
säga ett vänligt ord.
Kan vara början på
att förändra vår jord.

Ammie

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards