Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Kaela - 3 februari 2009 06:12


 


Ge oss kraft att förändra det vi kan,

tålamod att acceptera

det vi inte kan förändra

och vishet att se skillnaden!

Av Kaela - 3 februari 2009 06:00



 


En lång vänskap som hållit genom många år och törnar.

Är du en av lyckliga som äger en sån vän.

Då efterlyses din berättelse här:

http://sydsvenskan.se/globalinfo/article409607/Langvarig-vanskap.html

Av Kaela - 3 februari 2009 05:52

På måndag kl 20.00 visas första delen av TV4:s dokumentärserie ”Familjen Annorlunda”.
I detta första avsnitt(serien ska handla om tre familjer) får vi följa familjen som fick tio barn på fjorton år!!

De sista två är tvillingar.

Nu säger dock familjen att det får vara nog.

Väldigt kul med en familj som vågar gå mot strömmen tycker jag.

Jag bara undrar dock hur de gör om de ska ut med alla barnen i bil.

Inte ens en minibuss bör ju räcka till om alla barnen ska sitta lagligt i bakåtvända bilstolar och på bälteskuddar.

Och hur stort deras matbord är.

Vi var 9 vuxna och tre barn i huset över jul och det var inte lätt att få plats vid samma bord.

Tvättmaskinen måste rimligen gå jämnt.

Och likaså diskmaskinen!


Spännande ska det bli att se programmet och få veta hur de löst alla dessa praktiska frågor.

http://www.alltombarn.se/foraldraliv/tina-nu-blir-det-inga-fler-barn-1.21425

Av Kaela - 3 februari 2009 05:46

En sjuksköterska i England erbjöd en av sina patienter att be för denne och blev avstängd från sitt arbete.

Jag kan förstå att man värnar om religionsfriheten(för det måste väl vara det som ledde till avstängningen).

Men inte kan jag tänka mig att en sjuksköterska som ber för sina patienter utgöt något hot för dem.

Tvärtom- god medicinsk omvårdnad i kombination med bön är nog i mina ögon den ultimata vägen till hälsa.

Det är egentligen märkligt att en sjuksköterska som visar extra omsorg ska ses som farlig för sina patienter.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=162424


Av Kaela - 3 februari 2009 05:42

Utmärkelsen finns på min sida, du hittar den på länken här Birgitta.

Roligt att du uppskattade utmärkelsen Kardemomma!

Ha en fin dag och var rädda om er.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/02/1348539-tack-gunilla-for-en-underbart-fin-utmarkelse-som-jag-ocksa-ger-vidare/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards