Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Kaela - 4 februari 2009 06:00


 



Allt som behövs för att det onda skall triumfera är att goda människor ingenting gör.
Edmund Burke

Av Kaela - 4 februari 2009 05:54



DINA TANKAR AVGÖR VAD DU SER

DU BLIR ALDRIG EN VINNARE FÖRRÄN
DU BÖRJAR TÄNKA SOM EN VINNARE!

DINA TANKAR STYR DIG ! DU KAN FÖRESTÄLLA DIG ALLT !
DU BLIR VAD DU TÄNKER ! SOM DU TÄNKER ÄR DU

VARJE TANKE DU HAR, SKAPAR DIN VERKLIGHET

JAG ÄR ANSVARIG FÖR MINA TANKAR, DET ÄR MINA EGNA
TANKAR OM VÄRLDEN SOM AVGÖR VAD JAG SER !

DET ÄR PÅ TANKENS NIVÅ, JAG AVGÖR MINA
VAL OCH HANDLINGAR MINA TANKAR SKAPAR MITT LIV !

DU ÄR DEN ENDE SOM KAN STYRA DINA TANKAR OCH DÄRMED STYRA DITT LIV !

Oftast är det dina tankar som ger både möjligheter och sätter upp hinder för att du ska kunna träna upp dig själv att bli bättre. Ingen vet egentligen hur bra just du kan bli inte ens du vet hur stor din inneboende förmåga är. Negativa och kritiska tankar gör också att du har svårt att genomföra en prestation när du vill eller måste. Graden av negativa tankar varierar och gör att du känner dig osäker eller till och med att du mår mentalt dåligt.

När du har negativa, rädda, osäkra och oroliga tankar, tenderar du att dra till dig just dessa tankar i olika situationer och i möten med olika människor och mot dig själv. Om du i grunden är positiv i dina tankar samt förväntar dig och föreställer dig det positiva, glädje, framgång, tillfredsställelse och lycka tenderar du att dra detta till dig och skapa människor, situationer som överensstämmer med dina positiva förväntningar.

Av Kaela - 4 februari 2009 05:48

När vi hör nyheten om någon som skadats eller läser om det i tidningen så står eller sägs det ofta avslutningsvis att personen inte är livsfarligt skadad.

Och vi drar en suck av lättnad.

Då är ju allt bra.

Sydsvenskan berättade i januari 2008 om en man som skadades då han blev påkörd.

Ett år senare ringde han upp tidningen och sa: "Vill ni veta hur det gick för mig"

Läs om hans långa långa väg tillbaka och om hans nya liv med personliga assistenter och rullstol.


http://sydsvenskan.se/lund/article410538/Den-langa-vagen-tillbaka-till-livet.html


Av Kaela - 4 februari 2009 05:44

Vilka blommor i världen kan kompensera denna gamla kvinna för att hon fick krypa hem.

Kaffecheck eller blommor är färdtjänstbolagets sätt att kompensera denna gamla kvinna.

Man vet faktiskt int eom man ska skratta eller gråta!

Ett löfte till henne att detta aldrig ska upprepas och en ursäkt måste nog följa med blommorna- annars skulle jag - i hennes kläder, inte ta emot dem!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2416603.svd

Av Kaela - 4 februari 2009 05:34

En färdtjänstchaufför stannade en kilometer från 90-åringens hem.

Ville inte köra henne ända hem p.g.a halka.

Man kan ju undra hur det stod till i hjärnkontoret på den chauffören - och i hans hjärta!

Hur kan man- om det är så halt att man inte vill köra - lämna en gammal kvinna som är nästan blind att GÅ den hala väg som han inte ville köra.

Varför trodde han att hon hade färdtjänst?
Eftersom delar av mitt arbete (
www.frivilligcentralen.se)

riktas mot gamla är jag inte förvånad.

Jag hör hela tiden såna här märkliga saker om färdtjänsten.

Upprörande är det också att färdtjänstbolaget försvarade chauffören!!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=162476

Av Kaela - 4 februari 2009 05:33

Roligt att du gillade dagens kloka ord.

Önskar dig en bra dag och du - var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/03/1350288-dagens-visdomsord/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards