Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Kaela - 6 februari 2009 22:01


Ja det är en sanning som vi inte kommer ifrån - att vi aldrig kan älska någon annan innan vi älskar oss själva...

Ha en fin helg och du - var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/06/1361722-att-veta-att-man-ar-alskad/

Av Kaela - 6 februari 2009 13:54

Har du läst eller hört om mamman som födde åttlingar.

Alla lever och verkar hitintills må bra.

Denna mamma har sex barn hemma mellan 1-7 år - och genomgick detta till trots fertilitetsbehandling.

Nui skedde ju detta i Los Angeles  men jag undrar om en sexbarnsmamma verkligen skulle få fertilitetsbehandling i Sverige!


http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2400081.svd


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4340386.ab?service=print


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4307622.ab

Av Kaela - 6 februari 2009 13:41



 


SPELA KULA

Vi spelade kula på torget en dag
en liten folkskolegrabb och jag

Jag hade väl femti han hade fem
Vi spelte och han förlorade dem

Han snorade till och gav mig en blick
då visslade jag överlägset och gick

Men jag ångrade mig när jag kom till vår port
och tyckte det var något fult jag gjort

Jag gnodde tillbaka. Men ingenstans
kunde någon säga var grabben fanns

Jag skämdes. Jag tror jag skäms för det än
när jag ser dem spela kula igen

Och jag ville ge jag vet inte vad
för att än en gång få se den där pojken glad

Men nu är han säkert en stor grov karl
som släpar och sliter - jag vet inte var

Och visste jag det förslog det ej stort
man kan aldrig ändra det fula man gjort

Man kan inte lämna kulor igen
och trösta pojkar som stelnat till män

Sten Selander

Av Kaela - 6 februari 2009 11:46

Glad jag blir att du gillar mina dikter.

Och jag skickar gärna ett par till dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/01/01/429584-du-ar-baten-som-for-mig-iland-dikt/


Du som vill läsa denna diktblogg kan gå till länkar och leta upp "En dikt om dagen"

Av Kaela - 6 februari 2009 09:46

Teresa och Kristina är tvillingar....båda fyller snart 30 år.

Men trots att de är tillsammans varje dag i stort sett så ser deras liv mycket olika ut.

Kristina arbetar som personlig assistent åt sin syster som drabbades av syrebrist vid en operation av hennes medfödda hjärtfel.

Denna syrebrist har givit henne ett helt annorlunda liv.


När jag läst3e detta undrade jag hur det är att vara Kristina...om hon inte ibland tittar på sin lillasyster och undrar över...varför hon och inte jag...


Läs mera om dem här

http://sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/article411044/Tvillingar-med-olika-liv.html


Av Kaela - 6 februari 2009 07:07

Vill du bli en sprudlande idéspruta?

Då ska du måla blått omkring dig.

Vill du mera ha fokus på detaljerna - så måla rött!

Det har  de Kanadensiska forskarna Rui Zhu och Ravi MehV kommit fram till.

Och jag är absolut beredd att ge dem rätt.

Blått är en färg som signalerar ro och ro behövs ju för att idéer ska gro i vår hjärna.

Kanske ska vi vara mer medvetna om hur färgerna påverkar oss när vi inreder våra hem.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=881094

Av Kaela - 6 februari 2009 07:01

Psykologen David Eberhard påpekar att alla varningar och pekfingrar om vad som är farligt är farligare än det man varnar för.

han tar exemplet att för femton år sen ansågs det inte farligt att cykla utan cykelhjälm (och det lär inte heller skadas och dödas mindre cyklister idag enligt vad jag hört) men om du idag släpper ut ditt barn på cykeln utan hjälm ringer grannarna kanske socialen.

Man ifrågasätter i vilket fall om du är en ansvarskännande förälder.

En vän till mig, en australiensk läkare sa en gång när VISIR = vi som inte röker, var som mest aktiva:
"En sak är säker...kampanjen mot tobak dödar fler än vad tobaken gör"

Tro vad man vill om det.

Men vi vet ju alla att neuroser och oro förkortar våra liv.
Så nog ligger det en hel del i vad den "galne doktorn" David säger!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=162599


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards