Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Kaela - 26 februari 2009 18:00

Om Kalle Jonsson har aids med s eller z eller inte alls har jag ingen aning om.

Detta var inte vad artikeln handlade om.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/26/1430680-kalle-jonsson-utsatts-for-nya-anklagelser-fran-grekland/

Av Kaela - 26 februari 2009 17:57

Om en person inte blir dömd bör han anses som oskyldig- eller hur Kalle?

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/26/1430680-kalle-jonsson-utsatts-for-nya-anklagelser-fran-grekland/

Av Kaela - 26 februari 2009 15:20


Fötterna på jorden
huvudet ovanför molnen
ögon i skugga
och med solen i ryggen
vågar jag se
det jag blundat för
Haven gömmer tusen stenar
Ingen äger träden
Sanne Bivered 2003

Av Kaela - 26 februari 2009 15:14

       


Som person har du  rätt:
 

 

Att vara som du är,
att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.
Att säga nej, utan att känna mig självisk.


Att både känna och uttrycka ilska.
Att be om hjälp och om vänskap.


Att bli behandlad som en människa.
Att ibland vara ologisk.


Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.
Att ändra mig.


Att säga, jag vet inte.
Att säga, jag håller inte med.


Att säga, jag förstår inte.
Att få respekt för vad du tycker och tänker.


Att få dina behov betraktade som lika viktiga som andras.
Att berätta om dina behov för någon.


Att bedöma ditt eget beteende och ta ansvar för vad ditt uppträdande, dina känslor och tankar får för konsekvenser.


Att utvecklas, lära nytt och förändras.
Att ibland ställa krav på andra.


Att må bra fast andra mår dåligt.
Ur boken "sant och sånt"

Av Kaela - 26 februari 2009 15:08

Fyra äldre personer har insjuknat i salmonella efter att ha ätit medisterkorv , som fått ett så svårt förlopp att personerna avlidit.

Man är helt säker på att smittan kommer från danskt slakteri.

Många flera personer än vanligt har insjuknat i salmonella i Danmark.

Kanske är det viktigt att se upp med det billigare danska köttet i våra svenska butiker.

Den danska kontrollmyndigheten Födevarekontroludvalget säger att det finns stora brister i landets livsmedelskontroll.

Det är ju verkligen en rödblinkande varningslampa.

http://sydsvenskan.se/danmark/article416151/Fyra-doda-i-salmonella-i-Danmark.html


Av Kaela - 26 februari 2009 14:57

Under morgonen har det varit flera bränder i matbutiker i Södertälje.

Säpo har kopplats in.

Misstankar riktas mot en grupp som kallar sig Global Intifada.

Att bränderna är anlagda stå ju helt klart, men frågan är ju om det finns en organsisation bakom eller om det är ett pyromandåd.

Eller kanske sysslolösa ungdomars jakt på spänning.

Två tidigare bränder har ju också drabbat Södertälje under de senaste månaderna.

Vid de bränderna spreds lappar runt om i stan som uppmanade till brandattentat mot affärer som säljer amerikanska varor.

Oavsett vad som ligger bakom är det ju enorma värden som gått upp i rök.
och vem vet - nästa gång slår man kanske till med brandbomber under rusningstid.


http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2520483.svd


Av Kaela - 26 februari 2009 14:54

Minns ni Kalle Jonsson, den unge svenske killen som anklagades för mordförsök på Kos 2001.

Som väntat friades han från de anklagelserna men nu kommer nya.

Både Kalle och hans föräldrar anklagas för förtal, falsk angivelse och mened.

Prestige kan tydligen driva fram vad som helst.

När ska Calle och hans familj få ro?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-anklagelser-mot-calle-jonsson-1.808011

Av Kaela - 26 februari 2009 14:36

En gammal man jag möter ibland har ett specialuttryck för extraordinära skandalartade händelser.

"Nu går skam på torra land"

Vet ej varifrån det kommer men nu lånar jag det när jag läser att en norsk iman dels påstår att USA låg bakom terrorattentaten 11 september.

Imamen Zulqarnain Sakandar Madni höll ett föredrag på Oslos högskola i maj förra året.

Dessutom påstår han att judarna ligger bakom...på grund av att denna morgon var det enligt denne ímam 4000 judar som inte kom till sitt jobb i tornen.

Påståendena faller på sin egen orimlighet!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?TT=2614


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards