Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Kaela - 9 juni 2009 20:21

Mina små prinsessor är verkligen 08:or...födda -08 i Stockholm.

Linnea är den lilla blondinen till höger och Pixie är den mörka skönheten till vänster.

Världens goaste tycker mormor.

Av Kaela - 9 juni 2009 16:53

Grannarna hörde en katt som skrek inifrån lägenheten.

Efter att det pågått några dagar dagar ringde man polisen.

Vilken evinnerlig tur att man gjorde det.

man hittade den stackars katten utan både mat och vatten.

Hur kan man bara göra så emot ett litet djur.

Om det inte är så att det har hänt lägenhetsinnehavaren något som omöjliggjort att själv ta hand om katten och också att uppmärksamma andra på kattens belägenhet så är det fruktansvärt emot ett djur man har ansvar för.

Nu är den på FIA-hemmet och där vet jag att den har det bra.

http://www.fiahemmet.se/ denna länken visar vad det är.

Hoppas snart någon vill ge den här stackars katten ett hem så den får det så bra som katten på bilden.


http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5330400#forum

Av Kaela - 9 juni 2009 06:11


En sten rullar
nerför branten av mitt berg


dimman smeker gräset
som böjer sig
för nattvinden


mörka skuggor
kastas över vattnet


jag hör mig ropa ord
som ekot kastar tillbaka


längtar en plats
där sårade drömmar
får slumra in


mina fötter blöder
och min sång är stum


Det är fortfarande långt till


imorgon ...



Kaela

Av Kaela - 9 juni 2009 06:00

"Det viktigaste är inte var man kommer ifrån utan vart man är på väg!"
Bernie Rhodes

Av Kaela - 9 juni 2009 05:49

Ett hundra år från nu,
spelar det ingen roll hur stort mitt bankkonto var,
hur stort hus jag hade
eller vilken bil jag körde;
men världen kanske är litet bättre
därför att jag betydde något i ett barns liv

F.Witcraft

Av Kaela - 9 juni 2009 05:44

Jag har hittat en liten fin dikt i en gammal tidning.........



Det finns så många ord
det är precis som om man kan se dem,
och de betyder så olika
en del är jättestora
som man nästan vill gömma sig för
eller små,pyttesmå
som knappast syns
några väsnas som en massa tomma plåtburkar
de skramlar och slår
andra är som såpbubblor
sköra och vackra
som man måste vara rädda om.
Och så finns där ord som knivar,
de är spetsiga och vassa
och gör mycket ont, som man skär sig.
Men bäst är ändå de snälla orden
då blir man glad
och det känns mjukt och skönt inne i en.

Så slösa med dom snälla orden och spara på dom vassa orden......

okänd tänkare och poet.

Av Kaela - 9 juni 2009 05:26

Läkemedlet Duodopa som ges till Parkinson-patienter och som betyder mycket för deras möjlighet till ett bättre liv ser ut att stoppas av Sahlgrenska.

Jag kan inte låta bli att få tanken att Parkisnon-patienter ju ofta är personer över 60 år och äldre får inte kosta i Sverige.

Och det är en dyr medicinering.

Att leva utan detta läkemedlel kommer att försämra livskvaliteten betydligt för den här gruppen patienter, det är jag övertygad om.

Risken är ju att man biter sig själv i stortån eftersom jag tror att risken för att de Parkinson-sjuka blir mera vårdkrävande utan denna medicin och alltså kommer att kosta mera i andra vårdinsatser är överhängande.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172024



Av Kaela - 9 juni 2009 05:15

Alf Svenssson ser ut att vara på väg in i politiken.

Starkt att vid 70 års ålder bli EU-delegat.

Han är själv förvånad över att resultatet vilket jag inte är.

Han representerar trygghet och även om vi behöver unga starka krafter så är det tryggheten vi mest söker tror jag.

Återstår bara att önska Alf lycka till i Bryssel som det ser ut.

Och även att önska den unga Ella Bohlin lycka till i politiken.

Både gamla och unga behövs...

Även om jag inte tror att det enbart är unga människor som står för visionerna... även äldre kan ha drömmar om framtiden.

Både den närmaste och den mera avlägsna.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172003


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards