Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Anna Wahlgrens sista intervju-säger hon

Av Kaela - 14 juni 2009 19:04

Anna Wahlgren har givit sin sista intervju säger hon.

Jag håkller med artijkelförfattaren om att Barnaboken var ett stöd genom småbarnsåren i vår genration.

Men jag tror inte att det är många av dagens unga föräldrar som läser den.

Vet inte om mina bebismammedöttrar har en aning om att jag har ett ex i min bokhylla som jag med varm hand lånar ut.

Just detta att hon gav stöd till att "våga lyssna till sin inre röst".

Det man kände var rärr att göra eller säga betydde oerhört mycket för att göra mig till en trygg förälder.

Och jag tror att en trygg förälder är en bra förälder.

Nu menar jag i föräldrarollen...man kan förstås oavsett detta känna sig otrygg på annat sätt.

Om någon av mina barn läser detta så får ni gärna kommentera.

Vet ju att ni läser ibland iallafall!

Jag hoppas på en nyutgåva av Barnaboken..
Tillsammans med han som skrev "båda-vinner" konceptet.

Jag har lånat ut mitt ex´. och minns inte vad boken hette.

(Vet du så berätta gärna)

Dessa två böcker var trygghet i rollen som förälder.

 http://www.nt.se/personligt/artikel.aspx?articleid=5343768

 
 
Wanda

Wanda

15 juni 2009 09:44

Jo då mor, visst är vi nog medvetna om att Anna Wahlgren var en guru gällande barnuppfostran i vårt hem. :-)

Har nog inte riktigt förstått vad hennes metoder går ut på trots allt. Finns säkert både goda och onda sidor av metoderna. Tryckpressen känns t.ex läskig anser jag.

5-minutersmetoden hade vi tänkt använda på Linnéa när hon var kring 3-4 månader gammal men gjorde det aldrig eftersom vi märkte att hon somnade hur enkelt som helst (och sov hela natten) om hon fick sova mellan oss och ligga ansikte mot ansikte med mig eller Niklas. Däremot för de föräldrar som ligger sömnlösa ända upp till barnet är kring året gammal kanske det är ett sista desperat försök att få egen sömn att fungera.

Kanske är min generation ett mellanting av curlingföräldrar och "den gamla skolans" uppfostran. Niklas föräldrar tycker t.ex att Linnéa skulle ha sovit i egen säng redan efter ett par veckor. Men eftersom vare sig jag eller Niklas kan sova utan vår prinsessa i sängen så har hon fått ligga kvar mellan oss.

Jobbigare blir det kanske när hennes lillebror kommer ut till världen och skall få sin plats hos oss i oktober. Men vi får väl köpa en bredare säng... ;-)

http://www.dutius.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards