Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Kaela - 21 juni 2009 22:11

Meningen med jaget
når mig när jag växer
genom världens vånda
upp mot himmelen.


Tore G. Burman

Av Kaela - 21 juni 2009 22:01

Ja Gunilla .

Oändligt sorgligt.

En liten hjälte som inte längre finns ibland oss.

Kram och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/06/21/1778646-tim-en-liten-hjalte/

Av Kaela - 21 juni 2009 12:20

När en man skyller sitt misslyckande på andra

är det en god idè att ge äran för hans

framgångar till någon annan.

Howard W. Newton

Av Kaela - 21 juni 2009 11:30

Tim Ahlgren var en liten kille som ägnat stora delar av sitt unga liv att bekämpa sin cancer.
Lite då och då lyssnar jag på Tim. Jag hör hans sång, hopp och bön om att känna "Livet inom sig". Var gång börjar jag gråta.

Var gång känner jag en sådan sorg, ett sådant vemod. Ändå har jag aldrig mött Tim, Önskar att jag hade gjort det! Vi har kunnat följa honom och hans kamp via Afronbladet och genom hans fantastiska text han själv sjunger i "Livet inom mig"!

Tim finns inte längre ibland oss. Men han har ett budskap till dig och mig.

Var rädd om dagen!


Det var en kväll i november,
jag fick ett besked som ingen vill ha
Känslan inom mig kändes inte bra

Många dagar i korridoren känns som det enda jag fick

Och ljudet av en fågel där jag gick.

Jag skall klara mig här jag är en vinnare det vet ni

Måste kämpa mig fri, jag måste kämpa mig fri till slut.


 

Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


 

De fyra åren har gått förbi nu, och allt är inte så bra

Leva växa starkare för var dag

Jag skall klara det här även om det kan se tufft ut

Jag har gjort det förut kommer göra det igen.


 

Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


 

Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


Jag är stark..." Text och sång av Tim Ahlgren

Av Kaela - 21 juni 2009 11:01

Följ Luqman Anwar Muhammad som i januari 2009 återvände frivilligt till Irak.

Med de 30 000 som utbetalas av Sverige  som återetableringsstöd till dem som återvänder frivilligt.

Just Anwar är väl en av dem som både ville och borde återvända eftersom hans familj var kvar.

Men det finns många som inte ser någon framtid i sitt forna hemland trots återetableringsstöd.

Dessa tvångsutvisas då - och får inga pengar.

DNs reporter har träffat Anwar och berättar hur han har det nu.

http://www.dn.se/nyheter/allt-farre-irakier-soker-atervandarbidrag-1.895159


Av Kaela - 21 juni 2009 10:54

Om du trodde att alla svenskar är välmående, välbetalda och har råd att sticka till solen om solen inte kommer hit så är du dåligt underrättad.

Många svenskar saknar mat på bordet.

I det läget blir kyrkan många gånger en plats man går till.

Även om det bara är småsummor och inte försörjningsstöd som kyrkan kan bidra med så kan en liten summa vara avgörande.

Hoppas att vi alla inser värdet av att ha kyrkor som kan ställa upp för alla i den olika slags nöd vi kan hamna i.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172713

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards