Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Kaela - 4 augusti 2009 13:29

Så oavslutat
halvfärdigt


knappt påbörjat


som en gryning
som aldrig blev till dag


en skymning
som aldrig blev till natt,


så många blommor
som dog i knopp


alla människor
jag aldrig mötte


skuggor
som skyndat vidare
- förbi


leende blickar


händer


som släppte sitt grepp


halvfärdiga målningar och
ofullkomliga dikter


områden
som jag aldrig beträdde


så många halva tankar
så många känslor


som aldrig fick namn



så mycket sorg och smärta
som förnekades


så mycket glädje
som bara blev ett embryo



så mycket liv
som aldrig levdes
Kaela


Av Kaela - 4 augusti 2009 13:02

Karin, jag har ingen aning om det är så att släkten till Micheal Jacksson är Jehovas vittnen- eller om det kan vara så att de utsatt vårnadsutredarna för påtryckningar för att barnen ska tilldömas farmodern av den anledningen.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/04/1881002-katherine-jacksson-tilldomnd-vardnaden-om-micheal-jackssons-barn/

Av Kaela - 4 augusti 2009 09:32

Tack för ditt påpekande Läsare - att boken "På andra sidan dörren" är billigast på följande länk:

http://www.bokextra.se/artikel.php?id=190333


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/17/1681354-pa-andra-sidan-dorren/

Av Kaela - 4 augusti 2009 06:40

Mycket få människor lever i dag – de flesta gör förberedelser för att leva i morgon.
Jonathan Swift

Av Kaela - 4 augusti 2009 06:34

En ny dag är alltid en slags ny början.

Någon har sagt att vi blir vad vi tänker.

Och visst vet vi alla negativa, ledsna och bittrav tankar tynger ner och får hela vår tillvaro att färgas av dessa tankar.


I morde bestämde jag mig för att idag ska jag tänka så här om mig själv....och jag ska försöka komma ihåg det imorgon och nästa dag...och nästa...


Jag är stark och trygg och känner mig orubblig.
Jag är varm och omhändertagande, både vad gäller mig själv och min omgivning.
Jag är god.
Jag är generös.
Jag älskar mig själv och mitt utseende.
Jag är nöjd med min kropp som skänker mig så mycket glädje.
Jag följer mina drömmar.
Jag vet att vägen är trygg att vandra.
Jag är älskad.
Jag är stark.
Jag värderar mig själv lika högt som alla andra.
Jag värderar att bli frisk högre än att vara sjuk.
Jag vet att jag klarar det här!
Jag känner att jag är grundad i min önskan.
Jag värderar att känna mig älskad högre än att känna mig oälskad.
Jag har lyckats.
För varje dag som går blir jag bättre och bättre!
Jag bestämmer min egen väg!
Jag tar hänsyn till andras känslor och behov!
Jag är ödmjuk!
Ju mer jag ger, desto mer älskar jag livet!



Av Kaela - 4 augusti 2009 06:16

Kan inte låta bli att tycka att det är något förvånande att Michael Jackssons mamma,Katherine Jacksson, 79 år gammal, tilldöms vårdnaden om tre barn i åldrarna 7, 11 och 12 år.

Inte för att hon skulle vara olämplig...men när man är 79 år så är framtiden kort, och barn i den här åldern behöver ju en mamma mycket länge än.

Säkert är farmor en trygg person för dessa barn som förlorat sin pappa.

Och ska förstås vara det.

Bra att de äldre barnens mamma fått rätten att besöka dem så att det kan bli en kontinuitet i deras uppväxt oavsett hur länge farmor får vara med i bilden.

Sjuåringen däremot har ju ingen sån person.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/jacksons-mamma-far-vardnaden-om-barnen-1.923882



Av Kaela - 4 augusti 2009 06:01

Författaren Nuri Kino som vuxit upp i Södertälje  säger att i "Mesopotälje" bor över 15000 assyrier, som också kallas syrianer och kaldéer, och vi har fotbollslagen Assyriska och Syrianska, två satellitkanaler och ärkebiskopssätet för den syrisk-ortodoxa kyrkan i Skandinavien

Han förklarar att Södertälje ses som en huvudstad för assyrier och syrisk-ortodoxa kristna.

Mesopotälje är ett smeknamn som Södertäle fått av samhällsdebattören Merit Wager för ett par år sedan och har blivit ett begrepp även i utländsk press.

Det är spännande och intressant att se hur en liten stad i Sverige blivit föremål för ett internationellt intresse just genom att vara en tillflyktsort för förföljda kristna i världen.


Sedan kan man ju diskutera integrering och vikten av att bli ett med det samhälle och det land man kommer till.

Kanske sklulle vi göra detsamma om vi vore tvungna att fly.

Slå oss ner nära varandra i det land som öppnade armarna för oss.

Och så skulle borta kunna bli hemma.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=174601

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards