Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Kaela - 6 augusti 2009 13:22

Det är torsdag och snart dags att skriva inköpslistan för veckohandlingen.

Jag lovar att dessa kycklinglår gör succé.


Receptet är beräknat för 4 personer.


 DETTA BEHÖVER DU HA HEMMA


8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
2 dl vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor

GÖR SÅ HÄRSätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano. Servera med frästa grönsaker
Av Kaela - 6 augusti 2009 09:02


HAR LÄRT MIG ETT NYTT ORD OCH DESS INNEBÖRD IDAG


KAOSKOMPETENS=  förmågan att
stå ut med att ingenting kommer att
förbli som det är - historier har inget
slut - allt bara pågår.
Smaka på det.......
Vi sitter här i samma båt
Alla med olika
- sätt att se på världen
- kappsäckar
- levnadshistorier
- sätt att lösa konflikter
Inte konstigt att man blir trött
men också
berikad, road, förundrad, utmanad
med ett behov av
vila, paus, återhämtning och ett varmt bad.........

Av Kaela - 6 augusti 2009 06:29

Jag har ingen rätt att vilja förändra andra om jag inte själv är öppen för förändring"

Martin Buber

Av Kaela - 6 augusti 2009 06:11

Svenskarna använder webben i hög utsträckning.

Bara en enda procent har aldrig använt internet säger en rapport från EU-kommissionen.Medan en tredjedel av EU-medborgarna i övrigt aldrig använt detta medium.

Förvånande tycker jag, eftersom många äldre inte gör det- och vi har många äldre i vårt land.

När jag läser artikeln uppstår en fråga: Kan det vara så att internetanvändandet kräver en viss ekonomisk standard.

Eftersom arbetslösa i Sverige hör till sällananvändarna.
Och att det i Rumänien som ju är ett av EU:s fattigaste länder, finns 64 % som aldrig använt internet.

Tanka´rna mynnar ut i en fråga:
Är internetanvändandet en "klassfråga?"


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=174673




Av Kaela - 6 augusti 2009 06:06

Fin blogg du har  Linn!

Härligt att höra om hur du tänker....

Just detta att ofta ofta säga goda saker till varandra.

Man kan aldrig säga "jag älskar dig" en gång för mycket.

Man vet aldrig när sista gången vi får säga det är inne.


Allt gott till dig och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/05/1883523-sag-alltid-jag-alskar-dig-nar-ni-skiljs-at-for-en-stund/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards