Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Kaela - 11 augusti 2009 08:24

I DN:s artikel idag tar idag upp en kanske glädjande följd av finsanskrisen.

Den "vanliga" människan blir inne.

Det handlar inte längre om att ha gjort de mest exotiska resorna och haft de mest hisnande äventyren...istället är det vanligheten som blivit det förhärskande ¨målet.

Ja man säger ju "att inget ont ocm inte har något gott med sig"...och gott kan det väl anses vara om det är den vanliga strävsamma pliktuppfyllande personen som blir den riktiga innekillen/tjejen.

 Även om jag har en stilla undring: Hur är man när man är vanlig?


http://www.dn.se/livsstil/trend/vanliga-manniskors-vanliga-liv-har-hamnat-i-fokus-1.926727

Av Kaela - 11 augusti 2009 07:22

Jag tvättar inte mina fönster därför att...
Jag älskar fåglar och vill inte att någon av dem ska flyga rakt in i ett blankt fönster och skada sig.

Jag bonar inte golven därför att...
Jag är livrädd att någon gäst ska halka och skada sig, då skulle jag känna mig hemskt skyldig,(plus att de kanske skulle stämma mig...)

Jag bryr mig inte om dammråttorna därför att...
De är ett väldigt bra sällskap, jag har döpt de flesta av dem och de håller med om allt jag säger.

Jag stör inte spindlarna i deras nät därför att...
Jag vill att alla djur ska ha ett eget hem.

Jag vårstädar inte därför att...
Jag älskar alla årstider och vill inte att de andra ska bli avundsjuka.

Jag drar inte upp ogräs i trädgården därför att...
Jag vill inte förolämpa Gud. HAN är en otroligt duktig designer!

Jag plockar inte undan saker därför att...
Min man skulle aldrig hitta dem igen.

Jag lagar inte gourmet middagar när jag har bjudning därför att...
Jag vill inte att mina gäster ska oroa ihjäl sig över vad de ska bjuda mig på när jag är hos dem på middag.

Jag stryker inte därför att...
Jag väljer att tro på tillverkarna som hävdar att det är strykfritt.

Jag stressar inte för något därför att...
Stressande människor dör unga - jag vill vara kvar och bli en rynkig och skräpig gammal kvinna!!

Ur boken: Små ting och stora tankar


Av Kaela - 11 augusti 2009 07:14

Det är en mening med att du finns till. Det finns ingen som är exakt som du  i hela världen. Det har aldrig funnits och det kommer aldrig att finnas någon mer som du. Du är satt till världen i en bestämd avsikt. Tänk på det.
Lou Austin

Av Kaela - 11 augusti 2009 06:30

Trots att det förekommer systematiskt våld mot icke-muslimer i Irak tvångsutvisar Sverige kristna irakier.

Det är skandal och en stor skam för vårt land.

Så snart en asylsökande riskerar våld eller trakasserier i sitt hemland ska det vara uteslutet att skicka dem tillbaka hem.

Europaparlamentarikern Cecilia Wikström slår fast att det som händer i Irak är "etnisk rensning" av icke-muslimer.

Hur kan vi i det läget tvångsutvisa icke-muslimer till detta!?


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=174879

Av Kaela - 11 augusti 2009 06:26

Ja Bellz, det är ett ord som fastnar.

har också upplevt det.

Fin blogg har du också!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/10/1894338-dagens-kloka-ord/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards