Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Kaela - 25 augusti 2009 06:49

Försäkringsbolagen får ta emot en hel del trafik och skaderapporter där försäkringstagare kommer med mer eller mindre bra ursäkter till olyckor. Häng med ... :-) ...

"När jag försökte att döda en fluga så körde jag på en telefonstolpe."

"Eftersom detta var enda vägen hem krockade jag med älgen."

"Jag kom och körde, mannen klev upp på min väg och jag såg ingen annan råd än att köra på honom."

"Jag körde på en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut."

"Eftersom bärgningsbilen stod på vägen där olyckan hade hänt, körde jag på den."

"Bärgningsbilen hade så mycket ljus så jag såg den inte."

"Jag träffades av en annan idiot som jag inte kände."

"Om den andra bilen inte kommit hade olyckan aldrig hänt..."

"I det att jag försökte avläsa en vägvisare som var otillbörligt otydlig körde jag emot en telegrafstolpe."

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor."

"Bärgningsbilschauffören blev mycket upprörd när jag körde på hans fot, hade jag vetat att hans fötter stack ut hade jag inte kört så nära."

"En osynlig bil uppenbarade sig från ingenstans, körde på min bil och försvann."

"Anledningen till att jag krockade var att min fru ringde."

"Man måste köra i diket när chefen ringer när man äter".

"Jag råkade träffa polismannen lätt med min stötfångare. Han blev mycket arg då han påstod att han befann sig på polisbilens högra sida och pratade i telefon. Detta är en grov lögn då jag tydligt inte såg någon sladd."

"Jag har två telefoner i min bil. Dessutom har jag en komradio och en dyr stereo med CD. När det ringde blev det för mycket för mig."

"Jag satt och pratade med min fru i telefon när plötsligt en älg hoppade in i min bil. Detta brydde min fru sig inte om utan fortsatte att prata och det gick inte att få stopp på henne. Därför de stora skadorna på min bil och älgen."

Av Kaela - 25 augusti 2009 06:06

Lärde sig läsa vid 84 års ålder och kom över en bibel och blev kristen.

Kan man läsa Bibeln har man sannerligen lärt sig läsa.

Det är ju vad läskunnighet beträffar inte precis någon ABC-bok.

Mannen levde i ytterligare sex år.

Jag förmodar att det var väldigt bra år.

Att kunna läsa  - som vi tar som en självklarhet måste öppnat många portar för honom.

Det bevisar ju dessutom att hjärnans förmåga att lära nytt inte upphört ens vid hög ålder.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=175352


Av Kaela - 25 augusti 2009 06:01

Tidningen DAGEN skriver idag om en man som pratade om Gud med en arbetskarmat blev överfallen och misshandlad av en ánnan arbetskamrat!

Nog är det väl märkligt att det tolereras att prata om onda saker men inte om Gud?

Man får en del frågetecken gällande denne arbetskamrats mående när det svartnar för ögonen och han tar upp ett tillhygge och slår den som pratar om Gud!

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=175811

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards